Environmentální a společenská odpovědnost firem je obrovské téma. Už není cesty zpět, říká Machová

V současné době asi není většího tématu než takzvané ESG strategie, tedy strategie environmentální a společenské odpovědnosti a udržitelného rozvoje, upozorňuje vedoucí partnerka společnosti EY Alice Machová s tím, že v Evropské unii jde o téma číslo jedna. „Jak to ale řešíme v Česku, je další věc. Tady vnímám velký prostor pro zlepšení a edukaci širší veřejnosti,“ dodává Machová s tím, že jakkoliv jde o celosvětový trend, od kterého již není cesty zpět, je v našich domácích podmínkách ještě co zlepšovat a navýšit tak společenskou poptávku.

Zkratka ESG možná nezasvěceným nic moc neřekne. Když se ale dodá, že jde o strategii ohleduplnosti vůči životnímu prostředí, společenské odpovědnosti a mechanismů udržitelného rozvoje v rámci řízení firmy, všem nejspíše dojde, že se jedná o aktuálně jedno z nejdůležitějších témat, vysvětluje vedoucí partnerka společnosti EY Alice Machová. 

Standardů, jak tyto cíle hodnotit, je celá řada a podle Machové sílí snahy o to je sjednotit tak, aby byly atraktivní a splnitelné nejen pro nadnárodní korporace, ale i pro střední a malé firmy. „Trend je celosvětově o tom nastavit si i další kritéria a nesledovat jen zisk. Firmy by měly být schopné říci, jakou přidanou hodnotu mají pro společnost,“ popisuje situaci Machová s tím, že i akcionáři velkých amerických firem a fondů si dnes již uvědomují, že atraktivita společnosti spočívá nejen v zisku, ale právě i v dobře nastavené ESG strategii. „Už není cesty zpátky. Není to jen EU, i Čína řekla, že bude uhlíkově neutrální do roku 2060. Směr je daný, všichni si to uvědomují,“ dodává Machová s tím, že v Česku je v tomto ohledu velký prostor pro zlepšování povědomí o dané problematice, které je zatím vysoké hlavně u mladé generace. 

Co vlastně znamená pro firmu být uhlíkově neutrální? A jak se z environmentálně a společensky neodpovědné firmy může stát firma odpovědná? Poslechněte si celý rozhovor.

Další díly

René Foltán: Mladá generace zubařů už chce pracovat bez smluv s pojišťovnami. Míříme k placené stomatologii

15. 03. 2024, 06:00  •  Vojtěch Kristen

Evropa chce do roku 2040 vychovat „beztabákovou generaci“. Její vlastní regulace tomu ale podrážejí nohy, říká Kopačka z BAT

29. 12. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

„Úspěšný trader je většinou člověk bez emocí,“ říká zakladatel prop tradingu Fintokei Varga. Lidem nabízí možnost zkusit si svět „velkých peněz“

05. 12. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

„Stabilní mobilní síť ve vlacích bude na prvních koridorech už za dva roky,“ říká zástupce mobilních operátorů Grund

30. 11. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

Uhlíková kalkulačka v mobilním bankovnictví? „Část klientů by to velmi ocenila,“ říká Putna z Raiffeisenbank

28. 11. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

Češi už chtějí platit hlavně bezhotovostně. „Když obchodník nepřijímá karty, většina zákazníků jde radši jinam,“ říká Jitka Palatová

24. 11. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

Češi na svých mazlíčcích nešetří, obtížné době navzdory. „Hitem je nyní maso z průhledné sklenice i CBD pamlsky,“ říká Novotný z Pet Center

15. 11. 2023, 06:00  •  Vojtěch Kristen

Největší komerční sbírka děl Alfonse Muchy míří mezi lidi. „Koupit si část sbírky lze už za korunu,“ říká šéf Portu Gallery

25. 10. 2023, 13:51  •  Vojtěch Kristen

sinfin.digital