Na rovinu o udržitelnosti: „Nejdůležitější je bod ‚G‘, dokud ředitelé nepocítí udržitelnost na svém platu, firmu to neposune“

Největší tuzemské firmy se v posledních letech předhánějí, která z nich vystupuje více udržitelně. Principy ESG, odpovědnosti vůči okolnímu prostředí (E), společnosti (S) a řízení firmy (G), se totiž stávají běžnou částí firemní kultury i v Česku. Oproti Západu se však mnohem více soustředíme na první část, na odpovědnost vůči životnímu prostředí, a zbylé dvě oblasti jsou poněkud upozaděny.

„Podle mého je však v ESG nejdůležitější právě písmeno ‚G‘, které souvisí s řízením firmy. Pokud nebudete mít ve firmě správně nastavené a fungující procesy, nikam se nedostanete,“ říká v novém dílu pořadu Kapitola Hana Filipová, ředitelka Moneta Money Bank pro udržitelnost a komunikaci. „I proto jsou například odměny, které v Monetě dostává ředitel banky i celé představenstvo, navázané právě na výkon v oblasti ESG,“ dodává Filipová. Podobně je tato praxe nastavená i v karetní a technologické společnosti Mastercard. „Je to tak, i u nás máme v hodnoceních ‚ESG multiplier‘, a to nejen u českého managementu, ale na globální úrovni,“ doplňuje generální ředitel Mastercard pro Česko a Slovensko Michal Čarný. Jak poznat banku, která na ESG „nekašle“? Jaký je vztah ESG a technologií? A jsou Češi připraveni na uhlíkovou kalkulačku? Poslechněte si celou epizodu.

Další díly


sinfin.digital