Unikátní instalace do jachty Abramoviče, ale i světla do běžných domácností. Z Lasvitu udělám první českou skutečně globální luxusní značku, říká Jakimič

Je to jedna z posledních velkých dokončených instalací sklářů novoborského Lasvitu. Asi šestnáctimetrové skleněné dílo, které se bude vyjímat na superluxusní jachtě (jež je zároveň ledoborcem) miliardáře Romana Abramoviče, je stálo tři roky práce a pořádný kus technologických inovací. „Skenuje okolní moře a jeho obraz potom promítá do svítidla na jachtě. Takže když moře bouří, je obraz promítaný prostřednictvím led svítidel dramatický, když je moře bez vln, je obraz klidný,“ vysvětluje v dalším díle podcastu Kapitola Leon Jakimič, zakladatel a majitel Lasvitu.

Firma se sídlem v Novém Boru je velkolepými instalacemi proslulá, dříve vytvořila obří skleněné draky pro asijský hotel Imperial Pacific nebo unikátní kyvadlo pro nemocnici v Abú Dhabí. A i když podobné unikátní projekty s cenovkou ve stovkách milionů korun a několikaletou výrobou zůstanou v portfoliu firmy i nadále, do budoucna se chce Lasvit prosazovat i v jiných oblastech.

„Chceme se stát první českou globální novo-luxusní značkou, která bude milována po celém světě. A to už nejde jen tak, že budeme vyrábět pouze věci na míru, které jsou sice úžasné, ale jsou umístěné v nádherných palácích a superjachtách, kde se k nim nemůže dostat širší veřejnost,“ vysvětluje Jakimič. „Chceme a budeme se víc soustředit na běžnou kolekci, kterou si široká veřejnost může přinést k sobě domů, zároveň ale věříme i divizi skleněných fasád na budovy, po kterých je stále větší zájem,“ dodává podnikatel, který se loni po 21 letech strávených v Hongkongu vrátil zpět do Česka.

Čím chce Leon Jakimič dobýt svět? Kdy a kde se objeví nové „flagship“ obchody společnosti? A jak vnímá poslední dění v Číně a jakou tam má české sklo budoucnost? Poslechněte si nový díl podcastu Kapitola.

Další díly


sinfin.digital