Boom elektromobilů nepohání ekologie, ale byznys. Je dobře, že recenze aut nejsou objektivní, říká Rejlek

Pavel Vondráček

V době, kdy přibývá elektromobilů a blíží se doba autonomních aut, je motoristický novinář Jakub Rejlek stále ještě poctivým „petrolheadem“. „Miluji auta, miluji řízení a ta auta mě strašně baví, vlastně nemám jiný koníček,“ přiznává Rejlek. S nástupem nové epochy motorismu se už smířil a v nadsázce říká, že plánuje založit undergroundovou komunitu lidí, co budou stále po nocích jezdit v klasických autech. Proč se domnívá, že za rozvojem elektromobilů není ekologie, ale byznys a proč je vlastně dobře, že recenze aut nejsou objektivní, prozrazuje Rejlek v nové epizodě podcastu Maxim Pavla Vondráčka.

Člověk nemusí být expertem v oboru, aby nabyl dojmu, že klasickým automobilům pomalu ale jistě začíná zvonit umíráček. S nevyhnutelnou realitou se již smířil i motoristický novinář Jakub Rejlek. „Když se člověk podívá, co přichází za auta, už v sobě mají černé skříňky, byť se ještě naplno nepoužívají, v budoucnu budou umět sama dodržovat rychlost. Změní se celá mobilita jako taková,“ upozorňuje Rejlek s tím, že jedním z cílů přechodu na autonomní automobily je i snaha dostat část lidí z aut a silnic, které již kapacitně novým vozům prostě a jednoduše nestačí. 

Netradiční pohled nabízí Rejlek i na stále se zvyšující tlak na elektromobilitu. Zde podle něj nejde ani tak o aspekt ekologický, ale převážně o byznys automobilek. „Začne se díky tomu vyrábět hodně aut, ale jednoduše, na jedné platformě. Nebude moc co řešit, na platformy se budou osazovat jen rozdílné designové krabičky. Elektromobily od Mercedesu a od Audi jsou po sundání karoserie vlastně úplně stejné. Na jedné platformě tak uděláte třeba třicet modelů, a to je vlastně geniální byznys model,“ vysvětluje Rejlek.

Dostává pokuty? A proč někteří automobiloví novináři nemají vlastní auto? Poslechněte si celý podcast.

sinfin.digital