Dříve černoška na obálce snižovala prodeje, to se naštěstí změnilo. Teď je ale tabu nahota, říká Běhounková

Audioverze

Časopis Vogue je bezesporu ikonickým periodikem z oblasti světa módy. Šéfredaktorka české edice Andrea Běhounková v nové epizodě podcastu Maxim Pavla Vondráčka boří stereotypy o tom, jak má vlastně módní časopis vypadat a kdo je jeho cílová skupina. „Mou ambicí je, aby česká a slovenská Vogue byla něco mezi knihou a časopisem, ne jen soubor katalogových fotek. Navíc neplatí, že móda je svět jen pro ženy, zhruba čtvrtinu našich čtenářů tvoří muži,“ říká Běhounková s tím, že během let praxe v módních časopisech mohla pozorovat změny trendů i co do politické korektnosti.

„Když jsem nastupovala do první práce, bylo mi řečeno, že nemáme dávat na obálku černošky. Z ryze pragmatického důvodu – snižovalo to prodej. To už naštěstí neplatí. Nevnímám to jako vyloženě tlak, casting máme diverzní, ale ne nuceně. Z čeho se naopak stalo v rámci společenské korektnosti tabu, je nahota. Ale i přesto pořád prodává,“ vysvětluje Běhounková s tím, že nejúspěšnější českou obálkou Vogue byla právě ta s téměř nahou Pavlínou Pořízkovou. „Myslím, že už je víceméně nepřijatelné, aby na obálku nahou ženu fotil muž. Žena by nahého muže asi fotit mohla bez problémů, nicméně nikdo nemá moc tendence dávat nahé muže na obálky,“ dodává.

Čím je unikátní česká edice Vogue? A co vlastně znamená proslulý módní termín „haute couture“? Poslechněte si celou epizodu.

Andrea Běhounková
sinfin.digital