Sportovní marketing je samostatná disciplína. Přidanou hodnotou jsou emoce, říkají Lešek a Tesař

Martin Hošek

Je marketing a sportovní marketing to samé? Spolumajitelé agentury Raul Petr Lešek a Marek Tesař se v nové epizodě podcastu MH Minutes shodují, že nejde prostě jen o marketing zaměřený na sport, ale o samostatnou disciplínu komunikace. „Potřebujete znát jak sportovce, tak diváky a fanoušky, je to srdcová záležitost,“ říká Lešek. „Přidanou hodnotou je práce s emocemi, to je velmi cenné, doplňuje ho Tesař.

O tom, že není marketing jako marketing, jsou přesvědčeni Petr Lešek a Marek Tesař, kteří jsou hosty Martina Hoška v nové epizodě podcastu MH Minutes. V agentuře Raul, kterou spoluvlastní, se specializují na sportovní marketing, který považují za samostatnou komunikační disciplínu. „Často pracujete s fanoušky a sílou dané komunity. V tom je síla ve srovnání s ostatními marketingovými aktivitami,“ popisuje svůj pohled na věc Tesař. 

„Je tam emoční přesah. Když fandíte nějakému klubu, je to hodně o emocích, často jste schopni odpustit i nějaké přešlapy. Je to hodně o vazbě na konkrétní sport, konkrétního sportovce nebo klub,“ dodává Lešek. Společně již čtrnáctým rokem pracují například na kultovním běžkařském závodu Jizerská 50, kde zrovna intenzivně řeší, v jaké podobě bude moci v letošním roce proběhnout. „Za poslední roky patříme mezi špičku, nejen v Jizerské 50, ale ve velkých sportovních akcích v Česku obecně. Je o ně enormní zájem jak mezi sportovci z celého světa, tak mezi diváky. Prezentace republiky i servis na těch akcích je fenomenální,“ uzavírá Tesař.

Jak se vlastně Lešek a Tesař dostali ke sportovnímu marketingu? Co považují za milníky své kariéry? A jak hodnotí rozhodnutí Škoda Auto nesponzorovat MS v hokeji v Bělorusku? Poslechněte si celý podcast.

Oslovit statisíce lidí bez utracené koruny? Na to je nejlepší síť TikTok, říká influencer David Duc

sinfin.digital