Všichni za námi chodili a říkali ‚udělejte nám stejnou kampaň jako pro Kofolu‘. Teď je zajímá, co si myslíte o Gretě, říká Peňažka

Martin Hošek

Robert Peňažka je jedním z nejznámějších českých marketérů a zároveň majitel kreativní agentury Yinachi. Jednoznačně na něj sedí označení „kosmopolitní“, protože se narodil v Etiopii, žil v Bulharsku, v New Yorku, a nakonec skončil v Praze, kde už je 35 let. Je to také on, kdo stojí za legendární reklamou na Kofolu (tehdy v agentuře Kaspen), která se každé Vánoce objevuje v nezměněné podobě na televizních obrazovkách.

„Chodili za námi klienti a říkali, udělejte nám Kofolu. To je stejné, jako když za vámi někdo přijde a řekne, že chce zbohatnout. U Kofoly vůbec nebyl záměr vytvořit legendární kampaň, ale záměr byl přijít s dobrou vánoční kampaní. To je ta hlavní ingredience. Když to uděláš dobře, tak se ti to vrátí a má to šanci stát se legendou,“ říká Robert Peňažka v nejnovějším díle podcastu MH Minutes.

Podle něj se ovšem reklama a marketing obecně za poslední roky zásadně změnily. V současnosti se do popředí zásadně dostává společenská odpovědnost firem, což Peňažka považuje za správné, ale často zbytečně přehnané. „Když jsi výrobce bot, tak musíš mít postoj ke Gretě. Přijde mi to na jednu stranu nesprávný, na druhou stranu se přijala společenská odpovědnost firem,“ dodává.

Leoš Mareš je barometr trhu, ale já bych to tak nedělal. Většinu nabídek odmítám, říká influencer Petr Mára

sinfin.digital