Leoš Mareš je barometr trhu, ale já bych to tak nedělal. Většinu nabídek odmítám, říká influencer Petr Mára

Martin Hošek

Petr Mára je v Česku nepochybně nejvlivnější osobností, která se věnuje technologickým novinkám. Jeho sociální sítě sledují stovky tisíc lidí, na trhu ovšem prorazil už před mnoha lety jako certifikovaný školitel společnosti Apple. „Mě ovlivnili dva lidi – Steve Jobs a Arnold Schwarzenegger. Jejich příběhy mě v 15 letech naplňovaly. Přes den jsem vyvíjel webové stránky, pak jsem přišel domů a začal jsem se hrabat v Macu,“ říká v úvodním díle nového podcastu MH Minutes, který moderuje marketingový expert Martin Hošek a zaměřuje se právě na marketing a budování značek.

Márovi jeho záliba v zařízeních Apple zůstala do současnosti, přestože už zmizel „wow efekt“, který zažíval ještě v době, kdy se účastnil vystoupení Steva Jobse. Byl dokonce u představení prvního iPhonu, ale tehdy jej vůbec nezaujal. „Nepochopil jsem, když přišel iPhone. Nedocvaklo mi to. Je to jiná firma, než byla za Jobse. To byl ten, kdo postavil fabriku a Cook je ten, kdo ji řídí,“ říká a upozorňuje, že není pravda, že Apple už není inovativní. „Apple by už mohl udělat iPhone o tři generace lepší, ale marketingově to nedává smysl,“ dodává.

Budoucnost marketingu podle něj stojí na lidech případně na virtuálních postavách. „V Japonsku existují youtubeři, které jsi nikdy neviděl. Je to velmi zajímavý trend, který je malý, ale nepodceňoval bych ho,“ říká. V Česku je podle něj zdaleka nejvlivnějším influencerem Leoš Mareš, který je „barometrem trhu“. Mára nicméně Marešův styl nevyznává. „Leoš je uvěřitelný v tom, že rád vydělává peníze,“ dodává.

Trump se chová státnicky celou dobu. Neudělal žádný krok, který by jej mezi ostatními prezidenty diskvalifikoval, říká Kovář

sinfin.digital