Městem na kole? Chce to odvahu politiků, aby nemuseli být odvážní cyklisté, shodují se Ditrich a Poláková

Když se řekne cyklistika, většina lidí si vybaví na prvním místě sportovní aktivitu. Ve městech nicméně ani zdaleka nemusí jít jen o druh sportu – čím dál více lidí volí kolo či elektrokolo jako dopravní prostředek. V nové epizodě Urban Mobility Podcastu se o úskalích městské cyklistiky baví zakladatel projektu ekolo.cz Jakub Ditrich a urbanistka Zuzana Poláková z platformy AutoMat. Oba se shodují na tom, že město musí být v prvé řadě přátelské k cyklodopravě, aby nebyla jen pro ty, kteří mají odvahu vydat se na kole do dopravního provozu. Bez odvahy politické reprezentace se na tom ale nic nezmění. Co je potřeba udělat, aby ve městě vedle sebe mohla fungovat cyklodoprava a automobilová doprava a odstranil se konflikt mezi cyklisty a motoristy? V jakých městech bychom se mohli inspirovat? Poslechněte si celou epizodu.

O EIT Urban Mobility

EIT Urban Mobility, iniciativa Evropského inovačního a technologického institutu (EIT), agentury Evropské unie, si klade za cíl urychlit přechod na uživatelsky orientovaný, integrovaný a skutečný multimodální přepravní systém. Jako přední evropská inovační komunita pro městskou mobilitu EIT Urban Mobility usnadňuje spolupráci mezi městy, průmyslem, akademickou obcí, výzkumem a inovacemi při řešení nejurgentnějších problémů měst v oblasti mobility. S využitím měst jako živých laboratoří její průmysloví, výzkumní a univerzitní partneři ukazují, jak mohou nové technologie fungovat při řešení skutečných problémů v městech, aby přeprava obyvatel, zboží a odpadu probíhala pomocí chytřejších a udržitelnějších metod.

sinfin.digital