Jde o pouhé populistické opatření, které má zaplnit vyhladovělou státní kasu. Tak hodnotí francouzský ekonom Christopher Dembik, jeden z původních tvůrců ekonomické politiky Emmanuela Macrona, nově zavedenou digitální daň, jež cílí na globální společnosti poskytující digitální služby – na velké hráče, jako je Google, Amazon, Facebook či Apple (odtud také neformální název daně „GAFA“). Tyto hegemoni totiž mají v zemi obří příjmy, ovšem podobně jako v České republice většinu daní odvádějí v daňovém ráji: v Irsku. Zavedení nové daně má tento stav změnit. „Francie ale ukazuje nekoncepční ad hoc řešení, které jen přenese náklady na francouzského spotřebitele,“ varuje v rozhovoru pro INFO.cz Dembik.
O zdanění technologických gigantů se na půdě Evropské unie i dalších nadnárodních organizací (OECD) hovoří již delší dobu, zatím však bez úspěchu. Evropské řešení spadlo pod stůl letos na jaře, když se Skandinávie a Irsko odmítly podílet na společné legislativě, která měla společnosti poskytující digitální služby danit třemi procenty z jejich obratu. Jednotlivé státy sedmadvacítky proto nyní začínají představovat vlastní legislativy, jak velkým digitálním hráčům zabránit ve vynášení zisků do daňových rájů.