Jde o všechno? Tak to by SPOLU mělo jet totální kampaň, ne být v prázdninovém módu

GLOSA VOJTĚCHA KRISTENA | Je to paradox. Na jedné straně koalice SPOLU své voliče mobilizuje tím, že „teď jde o všechno“. Že právě nyní „je čas stát na správné straně“, zvolit Východ, či Západ, že buď, anebo. Zároveň však Fiala & spol. necelých deset týdnů před volbami stále nepředstavili volební program. A většinu jejich politických špiček či stranických lídrů nenajdete mezi voliči, ale na prázdninách.

Jestli něco před volbami politikům prověřeně funguje, je to kontaktní kampaň. Ať jde o mítinky na návsích a náměstích, v hospodách, na místních zabijačkách a veletrzích, nebo „tours“ od domu k domu – volič ocení, když se s politikem potká. 

Taková kampaň má násobně větší zásah než billboard u silnice, banner na Seznamu nebo celostránková reklama v Mladé frontě. Je osobnější, autentická a ukazuje, že se politik neschovává. Že si jde pro hlasy voličů.

Je to sice pravda, ale koho to zajímá? Navíc řidiči věnují svou pozornost silničnímu provozu a spolujezdci mobilům.

O to víc je zarážející, že politiky SPOLU mezi lidmi – až na čestné výjimky – téměř není vidět. 

Vládnoucí koalice na jaře oznámila „největší předvolební tour v historii Česka“, jenže ta budí rozpaky. Premiér Fiala si sice s Ivou Pazderkovou odjel svých (sic!) dvanáct zastávek po republice, ovšem některé kraje vynechal.

    Neviditelná tour vládní koalice

    Zastávky dalších lídrů pak byly rozpačité; ukázalo se, že volič vůbec netuší, kdy a kde může politiky SPOLU potkat, a že stranické špičky za lidmi vlastně ani moc nechodí. Své křeslo mají vzhledem k preferencím v zásadě jisté.

    Během léta pak SPOLU zcela vypnula. Lidi prý politika přes prázdniny nezajímá, chtějí mít klid a pohodu u moře nebo u rybníka. Jasně. 

    Koalice proto na tuto dobu kampaň utlumila, až na několik výjimek ve většině krajů žádné srpnové setkání špiček SPOLU nenajdete. Fiala & spol. se evidentně soustředí až na zářijovou „horkou“ část kampaně.

    Brno, klub Šelepka, 7. červenec 2025.

    Jenže – víte, kdo jede totální kontaktní kampaň léto neléto? Andrej Babiš a jeho tým. Jak ukazuje například tato reportáž, opoziční lídr letos absolvoval již šestnáctou jízdu ve „svém“ Moravskoslezském kraji. 

    Co jízda, to tři dny. Co den, to šest zastávek. A co zastávka, to sto, dvě stě, tři sta voličů, kteří se na Babiše nemohou vynadívat. O lídrovi hnutí ANO si můžete myslet cokoliv, ale že je to motorová myš, která si kampaň odmaká, to zpochybnit nelze.

    Jestli jde v příštích volbách o všechno, tak by to taky lídři SPOLU měli ukázat. Přinést totální kampaň, totální nasazení, „skin in the game“. 

    Namísto toho mám pocit, že největší kampaň SPOLU dělá paradoxně hnutí ANO ve chvíli, když omylem pustí svého Radka Vondráčka do médií.

    🔥🗞️ Přidejte si INFO.CZ do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Díky.

    Ševčík, Bobošíková nebo Zaorálek. Propočty ukazují, že nás čeká nejobskurnější panoptikum v historii

    Skopeček: Nedovedu si představit, že bychom v programu přišli s dalším zvyšováním daní

    Volební klip SPD je oslavou homosexualismu a porušuje zákony. Podprahových sdělení nabízí ale více

    sinfin.digital