Turecká ekonomika hledá cestu ke stabilitě. Jak se uplatnit v zemi půlměsíce?

Jakub Procházka, ExportMag.cz

Blízkovýchodní velmoc plánuje významně posílit obchodní vztahy s Českem. Firmy mají šanci například ve strojírenství, automotive, metalurgii, energetice či zdravotnictví. Turecko navíc láká zahraniční investory.

Jeden nadšený brněnský „ajťák“ se v roce 2004 rozhodl vytvořit efektivní software pro správu webového obsahu. Za dvacet let dobyla jeho firma Kentico se svými řešeními celý svět. Pozitivní zkušenosti mají s progresivní firmou z Brna také v Turecku.

Česká společnost, která dnes patří mezi globální špičku v oboru, spolupracovala s tamním významným koncernem Koc. Její řešení ve spolupráci s tureckou PortalGrup bylo základem pro vytvoření webových stránek tamní první digitální banky Hayat Finans.

S průnikem na tamní trh pomohla Kenticu státní agentura na podporu obchodu CzechTrade. „Ocenili jsme kvalitu poskytovaných služeb CzechTrade a příznivou cenu při podpoře našich zahraničních aktivit. Jedním z velkých úspěchů bylo otevření tureckého trhu s významnou pomocí místního zástupce agentury,“ sdělil zakladatel firmy Petr Palas.

„V Turecku úspěšně působí mnoho českých společností z různých sektorů. Mohu jmenovat ještě například společnost Fastra. V rámci realizace individuálních asistenčních služeb se nám pro tyto dvě firmy podařilo aktivně vytipovat vhodné obchodní partnery a zorganizovat s nimi jednání,“ potvrzuje ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade v Turecku Michal Nedělka.

sinfin.digital