Data ukazují strmý sestup Soukupovy Médey. Chybějící závěrky v obchodním rejstříku nahrazuje unikátní žebříček

Mediální agentura Médea Jaromíra Soukupa své účetní závěrky chronicky nezveřejňuje – poslední údaje o tom, jak se agentuře daří, spatřily světlo obchodního rejstříku před pěti lety. To však neznamená, že neexistují proxy data. Byznys tuzemských mediálních agentur mapuje unikátní žebříček, který ukazuje, jak se vyvíjejí tržby i tržní podíl Soukupovy nejcennější společnosti. Bohužel pro Soukupa oba ukazatele míří na jih. 

Kondici agentury Médea popisujeme vzhledem k jejímu turbulentnímu vývoji již delší dobu. Vlivná „mediálka“ patří mezi nejhodnotnější firmy Jaromíra Soukupa a na tuzemském trhu byla dlouhou dobu nejsilnějším hráčem. Až poslední roky přinesly změnu: firmu opustil čínský investor, následně Médea čelila několika insolvenčním návrhům, přišla o velké klienty a svým obchodním partnerům neplatila faktury.

Data, jak tyto události na agenturu dopadly, na první pohled známá nejsou. Agentura do obchodního rejstříku své závěrky hospodaření ani výkaz zisku a ztráty nezakládá a poslední informace jsou za rok 2018, kdy byla Médea na trhu jasnou jedničkou. Od té doby se obchodní partneři firmy mohli o tom, jak se mediální agentuře daří, jen dohadovat. Světlo na hospodaření firmy vrhá až neveřejný oborový žebříček mediálních agentur, který mimo jiné ukazuje, jak tržní podíl agentury rok od roku klesá. 

sinfin.digital