Netflix jako zbytný luxus. Češi začínají šetřit, ruší předplatné a více sdílí účty

Rychle rostoucí ceny a pádivá inflace se stále výrazněji podepisují na proměně nákupního chování Čechů. Stranou nestojí ani oblíbené online videotéky a streamovací platformy, jako je Netflix, HBO Max či Voyo. Podle průzkumu, který exkluzivně pro INFO.CZ zpracovala společnost Nielsen Admosphere, lidé na současnou „drahotu“ reagují odhlašováním služeb i sdílením uživatelských účtů.

Inflace se utrhla ze řetězu, ceny většiny položek spotřebního koše po většinu roku beznadějně rostou. Vyšší životní náklady mají stále větší dopad na spotřební chování Čechů, kteří hledají způsoby, jak s domácím rozpočtem vyjít. Jednou z přirozených reakcí je omezení zbytných plateb – kam mohou spadat i výdaje za předplatné online videotéky, jako je Netflix či HBO Max.

Jak ukazuje exkluzivní průzkum pro INFO.CZ, Češi začínají tyto služby kvůli rostoucím životním nákladům odhlašovat a častěji také sdílejí uživatelské účty. Jednu nebo více online videoslužeb zrušilo za posledního půl roku přes devět procent online populace, dalších více než šest procent uživatelů začalo sdílet placené videotéky s dalšími lidmi. Sečteno, podtrženo, zhruba každý pátý online uživatel přehodnotil kvůli rostoucím nákladům svůj přístup k videoslužbám. 

Těžké časy mohou znamenat problém i pro dvě největší tuzemské komerční stanice. Jak televize Nova, tak i Prima totiž do budoucna silně sázejí na růst sledovanosti právě skrze své online videotéky. Televize Nova má aktuálně u své služby Voyo registrovaných více než 400 tisíc předplatitelů a v dalších letech chce dosáhnout milionového milníku, Prima svou plnohodnotnou SVOD službu spustí na podzim.

sinfin.digital