BMW E9 se proslavilo jako „Batmobil“. Kultovní žraločí kupé dodnes ohromuje nejen nadčasovostí

Zatímco u nás byla počátkem 70. let hitem Škoda 110 R, jihozápadně od Šumavy začali v zemi kožených gatí vyrábět docela jiné fáro. Mnichovské kupé BMW 2.8/3.0 CS z pera Wilhelma Hofmeistera dále rozvinulo designový koncept založený vozy z tzv. „Neue Klasse“. Pod jeho kapotou se poprvé objevil ikonický řadový šestiválec typu M30, který vydržel ve výrobě dalších 27 let. „Okřídlená“ sportovní verze 3.0 CSL – zvaná též „Batmobil“ – dodnes patří mezi nejlegendárnější závodní vozy vůbec. 

Tento ikonický vůz byl jako vůbec první BMW přemalován na tzv. art car (a to hned dvakrát). I na obyčejné okresce to s tímto „bávem“ rozhodně stojí za to. Člověk by nejradši jen jel, jel a jel...

Když se v článcích motoristických pisálků pátrá po genech BMW, řadu E9 nelze v žádném případě opomenout. Spoustu poutavých podrobností o tomto geniálním autě se dozvíte v dalším díle našeho motoristického podcastu.

Legendární De Tomaso Pantera geniálně kloubí italskou jemnost s americkou brutalitou. Jezdí božsky

Za volantem Porsche východu: Kupé Rapid je dodneška poslední škodovácký sporťák

Renault 16: Revoluční auto, které se mělo stát žigulíkem a nakonec bylo milováno disentem

V 70. letech se na sjezdovkách objevily Laviny. Československé rolby ale měly své mouchy

sinfin.digital