Žigulík byl na rozdíl od škodovky opravdu auto. Fungovat se s ním dá i dnes

Za časů socialistického ráje se čeští motoristé dělili na škodovkáře a žigulíkáře. Nešlo vždy jen o peníze, ačkoli to bylo stěžejní hledisko, ale i o životní filozofii, politickou uvědomělost a další podružné věci. Já jsem po několika nedávných zkušenostech s různými zadomotorovými škodárnami tentokrát zalovil v nabídce bazaru na Sedlčansku a vylovil jen nepatrně jeté „Žigo“ v parádní brčálové barvě.

Na zadním sedadle tohoto sovětského stroje (VAZ 2101) jsem vyrostl, a tak jsem byl celkem dost zvědav, jestli se budu moct těm lidem ve škodovkách, které do kopce nejedou a v zácpě vaří, smát jako kdysi. 

„Laděnka“ nezklamala – ale co vám budu vypisovat, pusťte si to celé.

Renault 16: Revoluční auto, které se mělo stát žigulíkem a nakonec bylo milováno disentem

Za volantem Porsche východu: Kupé Rapid je dodneška poslední škodovácký sporťák

Souboj rumunského a polského Range Roveru: Hrozný a ještě horší?

Hodáč: Obchodní válka s USA by byla velmi nepříjemná, evropské značky tam prodávají 700 000 aut ročně

Blbý a blbější: Lada představila elektrickou verzi legendární Nivy. Má parametry dětského autíčka

sinfin.digital