Cukrařina se posunula hlavně vizuálně. To nejlepší ale už bylo vymyšlené, říká Průšová

Karel Šimůnek

Cukrařina nejen v Česku, ale i jinde po světě se v posledních letech posunula a díky sociálním sítím se opět stala zajímavým oborem i pro mladé lidi. Jak ale říká cukrářka Lucie Průšová v nové epizodě podcastu Chef Arena, k posunu došlo hlavně po stránce vizuální a stránce prezentace. „Konkurence je dnes obrovská, ale když sleduji klasické cukráře, tak ty si nějakými trendy moc hlavu nelámou. Vymýšlí se novinky, to ano, často vizuálně posunuté až do extrému, ale když se podívám dovnitř, tak to nejdůležitější prostě už bylo dávno vymyšleno,“ říká Průšová.

První opravdové zkušenosti s cukrařinou získala podle svých slov Lucie Průšová během angažmá ve Francii, kde pracovala v rodinné cukrárně. „Byl to jiný svět. Až tam člověk viděl, jaké to je pracovat se skvělými surovinami. Poprvé jsem tam viděla komplexní provoz,“ vzpomíná Průšová s tím, že za úsměvnou považuje skutečnost, že to, co je nyní v Česku označováno za francouzskou cukrařinu má s reálnou francouzskou cukrařinou často velmi málo společného. „I když dnes přijedete do Francie nebo Itálie, tak vidíte prezentaci dotaženou do dokonalosti. Ale když se podíváte, kde dělají byznys, tak to jsou ty staré klasické dezerty. Nový si lidé koupí, aby si ho vyfotili na instagram, ale k tomu si vezmou krabici klasiky,“ dodává Průšová.

Jaký je rozdíl mezi vzděláváním cukrářů v Česku a ve Francii? Proč Lucie Průšová nikdy příliš neholdovala cukrářským soutěžím? Poslechněte si celý podcast.

SDÍLET
sinfin.digital