Bez sociálních sítí se dnes restaurace jen stěží prosadí. Nejde ale vařit z Instagramu, říká Knedla

Karel Šimůnek

Jedna z vycházejících hvězd české gastronomie Jan Knedla jako by byl i svým jménem ke kariéře kuchaře předurčen. „Knedlíky moc nemusím, přeci nejsem kanibal,“ říká v nadsázce Knedla v nové epizodě podcastu Chef Arena, kde rozebírá mimo jiné i to, jak důležité jsou v dnešní době v gastronomii sociální sítě. „Restaurační byznys dnes už asi jen těžko může fungovat bez sociálních sítí. Jistě, jsou restaurace, co mají dvě, tři michelinské hvězdy a žádný Instagram nemají, ale to je proto, že jim to už může být jedno, jelikož za mnohdy i desítky let mají svou stálou klientelu a vybudovanou pověst. Novým restauracím ale to, že se o nich ví a sledují se, strašně pomáhá. Bez toho se dnes jen těžko prosadí,“ hodnotí situaci Knedla. „Sociální sítě je dobré sledovat, ale nesmí se vařit z Instagramu,“ dodává.

Knedla strávil přes deset let, tedy většinu své kuchařské kariéry, v zahraničí. Vařil ve špičkových restauracích ve Velké Británii, Itálii, Rusku nebo Hongkongu a vysokou úroveň fine diningu chce nabídnout i ve své nové restauraci Papilio. Ač se nejedná o restauraci přímo v hlavním městě, ale kousek za Prahou, neskrývá Knedla michelinské ambice. „Samozřejmě si s tou myšlenkou pohrávám. Ony všechny restaurace, kde jsem dělal, měly dvě hvězdy, a já nechci dělat krok dozadu, ale to, co mě baví a neustále to zlepšovat. Chci dělat fine dining, který jsem dělal celý život, a má potenciál,“ vysvětluje Knedla s tím, že nevadí, že do fine diningové restaurace nechodí stovka hostů každý den. „Do Národního divadla taky nechodíte každý týden, na koncert také nechodíte denně. Je něco jiného, když si pustíte písničku v rádiu, a když jdete na koncert, kde to celé do sebe zapadá, nějak to graduje, a pak je to díky tomu nezapomenutelné. Tak by měl fungovat i fine dining, že si celý ten jedinečný večer užijete,“ uzavírá Knedla.

Proč Jan Knedla nerad čerpá inspiraci z kuchařských knih? Jak srovnává gastronomickou scénu v Česku s těmi zahraničními? Poslechněte si celý podcast.

sinfin.digital