Nad inventářem se v gastronomii musí uvažovat v určité perspektivě. Cena je jen číslo, říká Svejkovský

Karel Šimůnek

Audioverze

Když se Petr Svejkovský vrátil do Česka po letech strávených za bary zaoceánských lodí, napadlo ho, že rozjede vlastní podnikání s kvalitním inventářem pro gastronomické provozy. Inspirací mu přitom byly právě podmínky na výletních lodích. „Viděl jsem tam nádobí z blbuvzdorného materiálu, k němuž se dalo chovat skutečně hrozně. Na tento druh vybavení do kuchyní i na plac jsem se podíval z toho úhlu pohledu, že to sice něco stojí, ale vydrží to násobně déle a přidaná hodnota se tak v čase se vyplatí,“ vzpomíná Svejkovský na začátky podnikání s gastroinventářem. „Cena inventáře je sama o sobě jen nicneříkající číslo. Učíme klienty dívat se na to, co kupují, v určité perspektivě,“ popisuje Svejkovský svou filosofii.

V současné době Svejkovského firma Premium Gastro nabízí přes osmdesát značek a sto čtyřicet tisíc produktů pro gastronomický provoz. „Vybavíme cokoliv od klasické hospody po pětihvězdičkový hotel. Snažíme se v oboru klienty i vzdělávat. Mnohdy neznají rozdíl mezi keramikou a porcelánem a vědí jen, že chtějí talíř za dvě stovky,“ říká v nové epizodě podcastu Chef Arena Svejkovský. „Od začátku jsem věděl, že velkým firmám nemohu konkurovat cenou, ale kvalitou a výdrží určitě ano,“ dodává. 

Vzhledem k omezení investic v gastronomii souvisejícím s vleklou pandemií koronaviru se nyní Svejkovský začíná soustředit i na privátní klientelu. „Když se třeba někdo stěhuje do nového bytu či domu a chce ho vybavit, tak se s ním stejně jako s hospodským domluvíme a poskytneme mu stejný servis,“ vysvětluje Svejkovský.

Jaký byl život barmana na zaoceánských parnících? Jak vidí Petr Svejkovský budoucnost gastronomie a co považuje za největší hrozbu pro obor? Poslechněte si celou epizodu.

V Austrálii si lidé chtějí užívat, proto chodí do restaurací. Neřeší, že to stojí víc než doma, říká Strnad

sinfin.digital