Nad inventářem se v gastronomii musí uvažovat v určité perspektivě. Cena je jen číslo, říká Svejkovský

Karel Šimůnek

Když se Petr Svejkovský vrátil do Česka po letech strávených za bary zaoceánských lodí, napadlo ho, že rozjede vlastní podnikání s kvalitním inventářem pro gastronomické provozy. Inspirací mu přitom byly právě podmínky na výletních lodích. „Viděl jsem tam nádobí z blbuvzdorného materiálu, k němuž se dalo chovat skutečně hrozně. Na tento druh vybavení do kuchyní i na plac jsem se podíval z toho úhlu pohledu, že to sice něco stojí, ale vydrží to násobně déle a přidaná hodnota se tak v čase se vyplatí,“ vzpomíná Svejkovský na začátky podnikání s gastroinventářem. „Cena inventáře je sama o sobě jen nicneříkající číslo. Učíme klienty dívat se na to, co kupují, v určité perspektivě,“ popisuje Svejkovský svou filosofii.

V současné době Svejkovského firma Premium Gastro nabízí přes osmdesát značek a sto čtyřicet tisíc produktů pro gastronomický provoz. „Vybavíme cokoliv od klasické hospody po pětihvězdičkový hotel. Snažíme se v oboru klienty i vzdělávat. Mnohdy neznají rozdíl mezi keramikou a porcelánem a vědí jen, že chtějí talíř za dvě stovky,“ říká v nové epizodě podcastu Chef Arena Svejkovský. „Od začátku jsem věděl, že velkým firmám nemohu konkurovat cenou, ale kvalitou a výdrží určitě ano,“ dodává. 

Vzhledem k omezení investic v gastronomii souvisejícím s vleklou pandemií koronaviru se nyní Svejkovský začíná soustředit i na privátní klientelu. „Když se třeba někdo stěhuje do nového bytu či domu a chce ho vybavit, tak se s ním stejně jako s hospodským domluvíme a poskytneme mu stejný servis,“ vysvětluje Svejkovský.

Jaký byl život barmana na zaoceánských parnících? Jak vidí Petr Svejkovský budoucnost gastronomie a co považuje za největší hrozbu pro obor? Poslechněte si celou epizodu.

V Austrálii si lidé chtějí užívat, proto chodí do restaurací. Neřeší, že to stojí víc než doma, říká Strnad

sinfin.digital