Dramox ocení lidé, kteří nemají lístky do Dejvického divadla, rodiče s malými dětmi i studenti. Chci, aby lidé trávili víc času s divadlem, říká Martin Zavadil

Anna Vamberská

Vyberete si divadelní inscenaci, na kterou se chcete večer podívat, hezky se oblečete a vyrazíte do... obýváku, abyste si ji pustili na obrazovce v rámci platformy Dramox. Možná vám to připomíná covidovou éru, kdy jsme byli zavření doma a o návštěvě divadla jsme si mohli nechat jen zdát. A i když v této době Dramox skutečně vznikl a zaznamenal u české veřejnosti úspěch, daří se mu i dnes, kdy každý večer můžeme s chutí vyrazit za kulturou. Dramox totiž nefunguje jako konkurence živých inscenací, ale spíše jako jejich reklama a podpora.

„Nedávno mi v Jihočeském divadle řekli, že jim začali jezdit diváci z Ostravy nebo z Kutné Hory. Viděli představení na Dramoxu a pak ho chtěli vidět i naživo,“ vyzdvihuje spolupráci mezi divadly a platformou Dramox její ředitel Martin Zavadil a vysvětluje hlavní podstatu tzv. „divadelního Netflixu“, jak se Dramoxu říká.

„Dramox je taková reklama na divadlo. Ono to vůbec nejde proti sobě a ani ty diváky to nenapadá. Je to podobné jako s hudbou. Když půjdete na koncert Rolling Stones, bude to rozhodně lepší, než když si pustíte jejich písničky na Spotify. A když půjdete do Národního divadla, určitě to bude lepší než pouhý záznam,“ říká ředitel Dramoxu a doplňuje, že ne vždy ale lístky do toho Národního dostanete, ne vždy máte čas a chuť někam vyrazit a také pokud máte malé děti, nemusíte sehnat hlídání. A od toho je tu Dramox.

Cení si také recenzí od diváků, kteří díky Dramoxu viděli zhruba třicet inscenací ročně.

„Já bych chtěl, aby s divadlem trávilo čím dál víc lidí víc a víc času. A aby se o něm víc mluvilo. To je pro mě nejdůležitější,“ říká Martin Zavadil, který by rád Dramox rozšířil do dalších zemí. Aktuálně si divadelní inscenace mohou pustit lidé v Česku, na Slovensku a na Ukrajině, trošičku v Polsku.

Krom obýváků široké veřejnosti se Dramox uchytil také ve školách, kde ho učitelé využívají v hodinách češtiny či angličtiny a pomocí pracovních listů, které Dramox připravil ve spolupráci s DAMU, se studenti snaží lépe pochopit představení i samotný text. „Představte si například, jak by vypadala konverzace na sociálních sítích nebo v chatu Tinderu mezi Hamletem a Ofélií,“ vysvětluje Martin Zavadil, čím se snaží dnešní studenty upoutat.

A jak tedy funguje ona podpora divadla skrze Dramox?

„Zaplatíte předplatné 299 korun měsíčně a 55 procent, tedy mírná většina, se rozdělí podle toho, na co se daný měsíc díváte. Když se podíváte na jedno představení, jde to celé tomu jednomu představení. Když se podíváte na třicet inscenací, rozdělí se to mezi daných třicet inscenací,“ říká Martin Zavadil a zároveň dodává, že pokud budete chtít ještě víc podpořit určité divadlo, lze mu poslat přes stránky Dramoxu vybranou částku.

● Jakou roli hraje divadlo v životě Martina Zavadila?

● Které představení jím rezonovalo v dětství?

● Které inscenace mu utkvěly v paměti při sledování Dramoxu?

● A co by doporučil?

I o tom mluví v podcastu Jeviště ředitel Dramoxu Martin Zavadil.

Další díly


sinfin.digital