Vybíráme hry, které reflektují silná a zajímavá témata. Chceme, aby diváci měli o čem přemýšlet, říkají Nikol Heřmánková Kouklová a Karel Heřmánek ml.

Anna Vamberská

Už dva roky mají Karel Heřmánek ml. spolu s jeho bratrem Josefem a také jeho ženou Nikol Heřmánkovou Kouklovou na starosti vedení Divadla Bez zábradlí. To převzali po Karlových rodičích. V rámci rozdělení kompetencí se rozhodli, že Karel bude mít zodpovědnost za umělecké vedení, bratr Josef za řízení firmy a Nikol si pod svá křídla vezme PR a marketing. „Nikol je duše a hybná síla divadla. Má nápady a snaží se z pohledu marketingu a sponzorství vše tlačit dopředu,” říká o své ženě Karel. Vedení divadla společně převzali během covidu a během té doby plánovali, jakým způsobem divadlo posunout dál, pracovali nad novém grafickém vizuálu webu a nazkoušeli tři inscenace - Iliada, Cabaret a Cikáni jdou do nebe.

Nikol a Karel se seznámili při studiích na DAMU, od té doby spolu žijí, vzali se a hrají spolu v divadle. Teď mají navíc Divadlo Bez zábradlí na starosti i z provozního hlediska. A i když dopředu nevěděli, do čeho půjdou a co vedení divadla všechno obnáší, šli do toho se zápalem a také vzájemnou inspirací a důvěrou, což jsou tři věci, které z nich dělají dohromady skvělý tým.

Hlavní myšlenkou, jak divadlo vést dál, bylo dělat zážitkové divadlo. Chceme snoubit dohromady víc smyslových vjemů. Chceme, aby se lidé přišli podívat na herce, měli zážitek z textu a  nechali se strhnout jejich vyprávěním příběhu. Chceme, aby to byl komplexní zážitek i v rámci scénografie. A především chceme, aby představení v divákovi rezonovalo ještě tak 3-4 dny a měl o čem přemýšlet,” vysvětluje Karel o aktuálním chodu divadla a Nikol ho doplňuje: Vybíráme hry se silným tématem, kterými se snažíme divákovi něco sdělit. At už je to Cabaret, Okupace, Bavič nebo Iliada.”

Jak obtížné je udržet vyváženost při vybírání her, aby byli spokojení diváci i umělci?

Které konkrétní komunikační nástroje jsou nejvhodnější pro propagaci? Kolik stojí zaplacení billboardů v rámci kampaně?

Které nové dovednosti si v rámci vedení divadla osvojili?

Jak vzpomínají na svou zkušenost v New Yorku? Doporučili by ji ostatním kolegům v umělecké branži?

A jaké zákulisní otázky z osobního života pro ně připravil jejich společný kamarád a redaktor INFO.CZ Honza Palička?

I o tom mluvili v podcastu Jeviště Nikol Heřmánková Kouklová a Karel Heřmánek ml.

Další díly

Vytváříme pro diváky prostor, kde si budou moci odpovědět na své životní otázky, říká farář a provozní ředitel divadla MANA Frýdl

25. 11. 2023, 06:00  •  Anna Vamberská

Dramox ocení lidé, kteří nemají lístky do Dejvického divadla, rodiče s malými dětmi i studenti. Chci, aby lidé trávili víc času s divadlem, říká Martin Zavadil

28. 10. 2023, 06:00  •  Anna Vamberská

Péče a respekt jsou v divadle extrémně důležité. Potlesk patří všem, od herců až po techniky, říkají Michal Hrubý a Tomáš Přenosil

14. 10. 2023, 06:00  •  Anna Vamberská

Jak je důležité nemít příliš velké ego či falešné masky. Nový díl Jeviště s Prokopem Zachem

30. 09. 2023, 06:00  •  Anna Vamberská

Malá holka s velkým hlasem. O nálepkách v showbyznysu, sebevědomí i profesionalitě mezi kolegy s Andreou Holou

09. 09. 2023, 06:00  •  Anna Vamberská

O trendech, které vedou do slepé uličky i neurvalých fanoušcích. Drásá mi nervy, když s námi lidé jednají jako se cvičenými opicemi, říká Slováčková

26. 08. 2023, 06:00  •  Anna Vamberská

Co si vzít od zdravotního klauna do života? Konfrontovat své nedostatky bez vzteku a frustrace, ale s radostí a hrou, říká Houdek

12. 08. 2023, 06:00  •  Anna Vamberská

O srovnávání i sebevědomí umělců. Je důležité vážit si své hodnoty a práce, i respektovat cesty a přístupy ostatních, říkají Charlotte a Pavel Režní

29. 07. 2023, 06:00  •  Anna Vamberská

sinfin.digital