Facebook a Google na hledání řešení kašlou, chtějí hlavně vydělat. Za kulisami se odehrává boj, který lidé nevidí, říká Šmuclerová

Nástup Googlu a Facebooku překopal tradiční mediální krajinu. Je to volný zápas, kde pro každou stranu platí jinak přísná pravidla. Tradiční mediální domy mají za cíl informovat, otevírat důležitá témata, pomoci nastínit řešení a pochopit souvislosti. Technologické platformy toto nejen že nemají ve vínku, ale rovnou „na to kašlou“. „Jejich základní cílem je vydělat a tomu přizpůsobují vše,“ říká v podcastu Kapitola mediální manažerka a předsedkyně představenstva vydavatelství Czech News Center Libuše Šmuclerová. „Myslím, že by na ně měly být vztažené stejné právní nároky jako na tradiční média. Jejich sociální sítě mají dopad na uživatele, na veřejnost; Facebook s Googlem mají velkou odpovědnost a ta by měla být vymahatelná,“ míní Šmuclerová. Jaká zásadní změna se chystá v online verzi nejčtenějšího tuzemského deníku Blesk? Jaký bude osud papírových novin? A jsou masově sledovaní influenceři na TikToku hrozbou pro novináře z tradičních médií? Poslechněte si celý podcast nebo klikněte na odkaz pod textem pro videoverzi.

SDÍLET
sinfin.digital