Světově proslulý český basbarytonista Adam Plachetka patří k našim nejznámějším operním pěvcům. V nové epizodě podcastu Maxim Pavla Vondráčka odmítá, že by opera patřila do muzea, a naopak ji považuje za žánr, který by měl konkurovat divadlu i filmu. „Top operní zpěvák může balit holky stejně jako top rocková hvězda, byť je tedy opera distingovanější, nažehlenější a udržuje si určitý odstup,“ říká s úsměvem Plachetka.
Basbarytonista Adam Plachetka je jedním z našich nejlepších a nejznámějších operních pěvců. Vystupoval doslova po celém světě a po boku největších hvězd. „Když se opera dělá dobře, tak do muzea rozhodně nepatří. Je naším úkolem koncipovat produkce, aby byly kompetitivní rozhodně s divadlem, a myslím že i s kinem. Vizuálno je dnes extra důležité a různé projekce a efekty představení pozvednou. Jediný limit jsou finance, které bohužel často nejsou,“ vyvrací Plachetka stigma o opeře jako o mrtvém žánru.

Naopak jde podle něj o živou formu, která má lidem stále co říct. Plachetka zároveň přiznává, že ho nijak nepobuřuje, když někdo přijde na operu v džínách a svetru. „Jistě je to trend, co se snaží klasiku zpřístupnit. Navíc když je někde představení, kterého jsem si dříve nevšiml a mám na sobě jen džíny, byla by škoda nechat si ujít umělecký zážitek jen kvůli oblečení. Mě to nijak neuráží, když lidé přijdou neformálně, zároveň si ale myslím, že zážitek zpříjemní to, že se k tomu i hezky obléknou,“ říká Plachetka.
Může hrát Othella běloch a role bělošských postav ztvárnit černošský pěvec? Jak vlastně vypadá den operního pěvce? A jaká místa v divadle jsou pro diváky nejlepší? Poslechněte si celý podcast. A pokud chcete vědět, co Adam chystá, koukněte na jeho stránky.



