Audioverze
Dnes • 08:00
Je to jen nafouknutá bublina pro turisty, nebo seriózní byznys, který přerostl hranice Česka? Zakladatelé skupiny Twistcafe Radek Klein a Daniel Ryška v podcastu Maxim přesvědčují Pavla Vondráčka o tom druhém. V otevřeném a obsáhlém rozhovoru přiznávají, že „staročeská tradice“ trdelníku je nesmysl, popisují tvrdou lekci z londýnské Baker Street i to, proč jejich květiny vydrží déle než ty v Buckinghamském paláci. Sčítají pobočky po stovkách a nebojí se říct, že v počtu prodejních míst už dávno předběhli i McDonald's.
Co se v podcastu dozvíte:
- Skutečná velikost: Skupina Twistcafe má dohromady 400 poboček a 12 značek (Trdlokafe, Bubblify, Kytky od Pepy, Pizza Raketou...). V počtu jednotek se považují za českou jedničku, větší než McDonald's.
- Konec mýtů: Zakladatelé otevřeně přiznávají, že trdelník není staročeská tradice, ale produkt z rumunského Sedmihradska. Vysvětlují, proč se tomu nebrání a jak tento „nedostatek“ obrátili v úspěch.
- Lekce z Londýna: Proč museli zavřít pobočku na prestižní Baker Street a proč jedna kavárna v takovém městě nemá šanci přežít.
- Polský zázrak: Proč je Krakov pro českou firmu lepší trh než Praha a jak tam funguje prodej květin na zastávkách tramvaje.
- Pepa existuje: Značka Kytky od Pepy není marketingový výmysl. Pepa je reálný nákupčí, který vozí květiny přímo z holandské burzy bez meziskladů.
- Cena za sen: Kolik stojí otevřít si vlastní franšízu Trdlokafe (investice 3–7 milionů) a jak funguje model, kdy se o pobočku stará přímo centrála.
- Generace Z a Bubble tea: Jak funguje fenomén Bubblify a proč si značka vychovává zákazníky podobně jako McDonald's s Happy Mealem.









