Na začátku za nás marketing dělali hosté, způsobili jsme burgerové šílenství, říká Petráň

Karel Šimůnek

Burger – asi první věc, která se člověku vybaví, když se řekne americká kuchyně. I v Česku již dávno nejde jen o doménu fastfoodů, ale můžeme si v našich podmínkách vychutnat originální a lahodné burgery. Jedním z těch, kteří Čechy naučili jíst poctivé burgery, je bezpochyby i Matouš Petráň, který už téměř deset let provozuje restauraci Dish, dlouhodobě hodnocenou mezi nejlepšími tuzemskými burgrárnami. „Když jsme otevřeli, marketing za nás dělali hosti. Byla to doba tak trochu burgerového šílenství, kdo neměl fotku z Dishe, jako by nebyl. My vlastně nedělali pro propagaci skoro vůbec nic,“ vzpomíná Petráň.

Podle Petráně sociální sítě představují pro restaurace ideální marketingový nástroj. „V gastru vždy každý chtěl, aby se jeho podnik dostal do šeptandy mezi lidi. A teď to není, že o restauraci řeknete pěti známým, ale klidně i stovkám nebo tisícům lidí,“ říká Petráň, který sám na sociálních sítích aktivně působí. „Poslední dobou se mi strašně líbí TikTok, zatím tam jen sleduji obsah a sám nic nepřidávám, ale myslím, že pro restaurace to bude také fantastické pole neorané. Uvidíme, jak to kdo pojme,“ dodává.

Jak vůbec vznikl nápad provozovat burgerovou restauraci a proč právě název Dish? S čím měl Petráň za bezmála deset let provozu Dishe největší problém? Poslechněte si celou epizodu.

Nelituji, že jsem zůstal vařit v Táboře. Velká města ani zahraničí mě nelákají, říká Svatek

sinfin.digital