Focení na film není mrtvý koncept. Profík si na rozdíl od amatéra nebere plnou brašnu, říká Frey

Pavel Vondráček

Fotograf a ambasador značky Canon Jakub Frey se specializuje hlavně na fotky outdoorových sportovců, s nimiž procestoval svět od Aljašky po Japonsko. Jakkoliv aktuálně fotí na digitální bezzrcadlovku, kterou považuje za geniální technologický pokrok, odmítá, že by focení analogovými fotoaparáty na kinofilm bylo mrtvé. „On v tom není zase takový rozdíl. I na analog se drtila spousta fotek, jen se u toho musel měnit film. První digitály dokonce potřebovaly víc postprodukce než analog. Dodnes na film fotí spousta lidí a věnují se tomu i profesionálové. Není to nic předpotopního,“ říká Frey v nové epizodě podcastu Maxim Pavla Vondráčka.

Jako fotograf, který nejraději pracuje v často velmi náročném a nebezpečném terénu, poukazuje Frey i na rozdíl mezi profesionálním a amatérským fotografem a jejich přístupem k vybavení. „Amatér si s sebou vezme několik objektivů, dvě těla, náhradní baterky, nabíječky a často i počítač, aby se na fotky mohl rovnou dívat. Profík už ví, kam se přesně jde, co se bude fotit a co se od fotek očekává, tak si vezme jen to, co skutečně potřebuje. S plnou brašnou se navíc nikomu nechce tahat, je potřeba být co nejlehčí,“ vysvětluje Frey. 

Jak je náročné fotit lyžaře, snowboardisty a bikery? Jak se to liší od focení custom motorek, kterému se Jakub Frey také věnuje? A co si odnesl z drobné kariérní odbočky, když provozoval vlastní hospodu? Poslechněte si celou epizodu.

Z tvorby Jakuba Freye:

Fenomén zájezdních hostinců nezanikl. Když si dáte jméno na barák, nemůžete být nepoctiví, říká Jiskra

sinfin.digital