Kreativita k naší práci patří, říkají Michaela Karásková, Monika Otradovcová a Vladimíra Glatzová

I když působí každá v jiném oboru, spojuje je kreativita, vysoká motivovanost i snaha o vlastní rozvoj. Právnička Vladimíra Glatzová, marketingová expertka Monika Otradovcová a koučka Michaela Karásková v novém díle podcastu Women in Finance přibližují například to, že by se každý měl učit sebereflexi. Jenže jak na to?

Vladimíra Glatzová patří k nejúspěšnějším manažerkám v Česku. Zakladatelka advokátní kanceláře Glazová & Co. je současně jednou z předních expertek na oblast finančního práva. „Člověk musí mít právníky, aby chránili jeho práva a jeho finance,“ říká v podcastu Women in Finance s tím, že právník musí být také kreativní. „Hledat řešení a cestu, vnímat klienta,“ dodává.

Vladimíra je zastáncem toho, že každý by měl mít svého kouče. „Sebereflexi by se měl člověk učit. Někdo ji má vrozenou a někdo těžko hledá cestu,“ říká s tím, že sama naslouchá a koučování ji opravdu změnilo. „Dříve jsem měla klienty na piedestalu. Po zásahu kouče jsem změnila vnímání kolegů v práci,“ popisuje.

S kouči má dobré zkušenosti také Monika Otradovcová, ředitelka marketingu a komunikace v Generali České Pojišťovně. „Koučing je zásadní pro každého z nás. Může to být kouč nebo třeba kamarád, ale musí to být někdo, kdo vám nastaví zrcadlo nebo klade otázky. Jakmile se totiž pohybujeme v okruhu lidí, kteří nám jen přitakávají, nedokážeme se posouvat dál. Jedna věc je lidi namotivovat, ale je potřeba je i vyslechnout,“ říká.

Monika se do oboru financí teprve dostává, dříve působila v naftovém průmyslu. „Finance jsou velmi specifické. Třeba v oblasti spolupráce s právním oddělením. Zásadní je otevřenost a transparentnost. Někdy se těžko určuje limit, kde je například nový druh komunikace v kampani právně v pořádku,“ odkazuje na práci Vladimíry. Monika také popisuje, že marketing je čím dál více o číslech. „Nyní je cest a kanálů, jak se dostat k zákazníkům, nepřeberné množství. Musíte vybočit, aby si právě vás všimli. Tomu pomáhá kreativita, relevantnost a správná cesta,“ dodává. Sama pak ráda zkouší novinky v oboru. „Celosvětově jsou našimi zákazníky mladí lidé, je třeba si uvědomit, jací jsou, jak se mentálně změnili oproti nám. Je důležité být připraven na to, že moje pravda nemusí být vždy pravda,“ uzavírá.

Michaela Karásková je majitelkou a jednatelkou společnosti KNO Česko. Více než dvacet let se věnuje koučování, a to i manažerů ve finančním světě, například s Českou podnikatelskou pojišťovnou. „I když mám jasně daný postup, jak koučovat, každý člověk je jiný, přichází v jiném rozpoložení a má jiné zkušenosti. Pomáhám klientům utřídit si myšlenky a posouvat se dál,“ říká v podcastu Women in Finance. Popisuje také, že díky přednáškám na středních školách, kde přibližuje to, jak se dostala k podnikání, se dozvídá, jakým způsobem mladá generace přemýšlí.

Umí být Vladimíra Glatzová, Monika Otradovcová a Michaela Karásková šetřivé? Na čem by nikdy nešetřily? A jdou do výzev spíše s obavami nebo optimismem? I na to odpovídají v podcastu Women in Finance.

Další díly


sinfin.digital