Škoda Epiq za 630 tisíc chce být průlomem do hájemství levných elektromobilů

RECENZE MICHALA BORSKÉHO | Mladoboleslavská automobilka odtajnila designovou studii elektrického městského crossoveru Epiq, který má přijít na trh napřesrok. Auto velikosti současného malého SUV Kamiq by díky elektrické platformě mělo být uvnitř o poznání prostornější. Po Enyaqu druhá Škoda výlučně na elektřinu má být ale především nejdostupnější vstupenkou značky do bzučícího světa budoucnosti.

Příchod první generace velké Škody Kodiaq znamenal také počátek označování SUV mladoboleslavské firmy podivnými jmény, pro které je společné ono „q“ na konci. V tomto směru to nový Epiq chytnul jestě docela dobře, protože jeho název není takový nesmysl jako u sourozenců Enyaq, Karoq a Kamiq a písmeno „E“ na začátku přitom dává stejně jako v případě Enyaqu na srozuměnou, že pohon bude výlučně elektrický.

Už dlouho se o žádné škodovce nedalo říct, že by byla líbivá. Epiq se ale povedl.

Hotový design?

Škoda Epiq z přiložených vizualizací zatím představuje pouze designovou studii, která svým designovým jazykem zvaným „Škoda Modern Solid“ odkazuje na koncept Vision 7S. Stejný styl bude použit také v interiéru. Sériové provedení Škoda odhalí příští rok, je ale docela dobře možné, že se od těchto vizualizací už příliš lišit nebude. Účelem páteční premiéry konceptu ukázaného v rámci prezentace obchodní bilance firmy bylo ale především potvrzení jména chystaného elektromobilu. Nic víc, nic míň.

Vnitřek se nese v přísně „elektrickém duchu“.

Dojezd až 400 km

Z technických informací toho automobilka zatím moc nezveřejnila a nejspíš to ještě ani sama neví. Jisté nicméně je, že vůz bude stát na moderní podvozkové platformě MEB-Small, takže by měl na rozdíl od větších koncernových elektromobilů využívat pohon přední nápravy jako běžná spalovací auta. 

Stejně tak je jisté, že se bude vyrábět ve Španělsku spolu se svými podobně malými sourozenci značek Cupra a Volkswagen. Z fotek to není úplně zřejmé, ale půjde o opravdu malinkatý crossover. Délka 4,1 m znamená, že tohle auto bude stejně dlouhé jako současná Škoda Fabia.

Díky elektrické platformě by ale měla být Škoda Epiq prostornější. Automobilka slibuje pětimístný interiér a také nadstandardně velký kufr o objem 490 litrů, což je na tuto třídu opravdu dost. Pro srovnání – výše zmíněná Fabia má v základu 380 litrů, malé SUV Kamiq 400 litrů. 

Co se oficiálních údajů o dojezdu týče, na jedno nabití má Epiq nabízet více než 400 km. Což je na příměstské a městské vozidlo velmi slušné.

Možná ještě hezčí je Epiq zezadu.

Epiq je v pořadí teprve druhým ze šesti nových elektromobilů, které mladoboleslavská automobilka v průběhu nadcházejících let uvede na trh. Zároveň jde o třetí koncept prezentující podobu takhle malého koncernového elektromobilu. Už minulý rok byla představena Cupra Raval a Volkswagen ID. 2all. 

V obou těchto případech byl prezentován výkon elektromotoru 226 koní, Škoda ale u své elektrické studie žádné výkonové parametry neuvádí.

Důležitější než koňské stádo ale spíš bude, jestli se Škodě předpokládanou cenou okolo 630 000 Kč podaří prorazit mezi elektroskeptickými Čechy, zvláště když srovnatelná čínská konkurence v podobě značek MG i Volvo nabízí za podobné peníze o chlup větší a dobře fungující auta.

Slovy tiskové zprávy Škody má jméno studie budoucího modelu odkazovat na starořecké slovo „epos“, tedy v překladu „verš“ nebo „slovo“ či „báseň“. Tak uvidíme, jaká to nakonec bude rýmovačka.

V Dolních Břežanech vyplula na český rybník poslední nová Škoda Superb. Je to svěží svědek umírajícího času

Škoda Auto může ve Vietnamu prodat až 30 tisíc vozů ročně, říká ministr Síkela

sinfin.digital