Práci hlavně exportujeme. Na lokální úrovni můžeme dělat věci se ztrátou, říká Petr Zákoucký z Dentons

V Česku je podle vedoucího partnera pražské advokátní kanceláře Dentons Petra Zákouckého mnoho klientů, kteří mají globální potenciál. „Přidanou hodnotu má pro nás proto exportní práce. Konkurence v tomto segmentu je menší. Náš business model současně umožňuje jít s lokální prací cenově dolů a můžeme dělat věci se ztrátou,“ říká v podcastu Best Lawyers Zákoucký a dodává: „Jestli to vadí konkurenci, nás netrápí.“ V rozhovoru také popisuje, jakou strategii má Dentons v lovu expertů, jak by reformoval vzdělávání právníků v Česku a proč se mnohdy cítí spíše jako psycholog.

Pražská advokátní kancelář Dentons patří k největší globální právnické značce, která zaměstnává přes 10 tisíc expertů v téměř dvou stovkách kanceláří. Český tým je podle Petra Zákouckého, pražského vedoucího partnera, v rámci celé sítě pátý největší exportér práce. V evropském měřítku si pak drží třetí pozici. „Česko se během pěti let extrémně změnilo,“ říká s tím, že dnes londýnští bankéři téměř žadoní, aby se mohli na úspěšné lokální podnikatele napojit. Své zkušenosti popisuje v podcastové sérii Best Lawyers, kam přijala pozvání elitní skupina vedoucích partnerů deseti nejúspěšnějších advokátních kanceláří na českém trhu.

I když je Dentons celosvětově největší advokátní kanceláří, na lokální úrovni takové tendence nemá. „Nechceme být lokálně největší, ale co možná nejlepší,“ říká Petr Zákoucký. V honbě za označením „nejlepší na trhu“ je podle něj klíčové akvírovat ty nejlepší možné experty z oboru. Nedávno se proto stal novým partnerem Dentons a také vedoucím její nové TMT skupiny Zdeněk Kučera, který dříve působil v Kinstellar. „Když jsme nabírali Zdeňka a viděl jsem jeho klientský seznam existujícího byznysu, tak mě to samotného překvapilo. Technologie je skutečně ve všech oblastech,“ říká Zákoucký. Novou partnerkou Dentons se nedávno stala také realitní expertka Monika Kajanková, která přešla z Wilsons. A tím série doplňování týmu podle Zákouckého nekončí.

V podcastu Best Lawyers také popisuje, v čem nejsou právníci v Česku po škole připraveni na realitu advokátního trhu. „Nejúspěšnější právníci jsou zároveň ti nejlepší byznysmeni. Musíte jít mezi lidi,“ říká a také tvrdí, že kancelář nevnímá jako „výrobní pás na právní služby“ a mnohdy musí působit spíše jako psycholog. Uspokojit je podle něj v konečném důsledku nutné jak klienta, tak člena týmu.

Proč kývl na to, že v Praze převezme otěže? Jak funguje Dentons z hlediska profitu na partnerské úrovni? Jak si udržovat vztahy s klíčovými klienty a v čem jsou v Dentons oproti jiným mezinárodním kancelářím svobodní? I na to odpovídá Petr Zákoucký v podcasové sérii Best Lawyers.

sinfin.digital