Bulvární iDNES tepe Turka za 200 km/h na dálnici ve 30 let starém autě. Lepší PR si Motorista nemůže přát

GLOSA MICHALA BORSKÉHO I Seriózně se tvářící české médium už nebaví psát o každoročním lynči žen, tak se na své homepage vytasilo s ještě „třaskavějším“ kalibrem. Pohledný blonďák Filip Turek, který je „petrolheadem“ až do morku kostí, se prostě zase jednou neudržel a vyfotil se, kterak si to po dálnici upaluje 250 km/h, tedy nikoliv jen 200 km/h, jak píše iDNES. Mnohem zajímavější než to, jestli se tak stalo v Česku nebo v Německu, je fakt, že běžnou jízdu podnikl za volantem špičkového vládního Mercedesu z 90. let.

O momentálním europoslanci Filipu Turkovi si můžeme myslet, co chceme (a že si toho myslíme hodně), ale rozhodně to není žádný hlupák. Naopak, tento urostlý rodák z pražského Jižního Města moc dobře ví, co dělá – a jak se dobrat ke kýženému výsledku. 

Na svůj „Instáč“ přidal příspěvek, kterak si to po nějaké dálnici – soudě dle typu svodidel české – upaluje 250 km/h. Bohužel, kolegové z iDNES si otevřeli pouze jednu z fotek, kde Turek zmáčkl spoušť na telefonu „jen“ při 200 km/h, takže se svoji leností sami okradli o ještě mnohem šťavnatější titulek. Prolistujte si celou galerii níže. 

Kdo chce kam...

Co čekat od takového článku, jaký web iDNES vydal? Samozřejmě na prvním místě masitý „shitstorm“ ze strany mravokárců, v čele s Turkovou oblíbenkyní Danuší Nerudovou, na sociálních sítích. Pochopme však, že kdyby Filip Turek nechtěl, aby se vědělo, že jezdí po české dálnici 250 km/h, nikdy podobný příspěvek na svůj hojně sledovaný instagramový profil dávat nebude.

Myslím si, že v prvé řadě šlo o to dodat fanouškům pravidelnou testosteronovou dávku chlapáctví a „hranatosti“, kterou může kdejaký úspěšný ultrakonzervativec i zakomplexovaný třasořitka s oktávkou s vykuchaným filtrem pevných částic u jeho TDI přijmout za svou.

Na druhém místě jde o pochlubení se faktem, že nepopustil uzdu koním pod kapotou nějaké dnešní limuzíny, která zvládne jezdit i hodně rychle prakticky bez řidiče, ale že řídí dnes už historický Mercedes-Benz 600 SEL s brněnskou „espézetkou“ BMZ 99 - 62 vydanou nejpravděpodobněji v roce 1993.

Šlo tedy s nejvyšší pravděpodobností o panský kočár prodaný nový v České republice, snad úspěšnému porevolučnímu podnikateli, ke kterým Turek s oblibou vzhlíží – viz takřka milenecký vztah s Richardem Chladem a obdiv k Ivanu Jonákovi.

Mimochodem, víc než fakt, že čelní Motorista upaluje někde za Plzní 250 po dálnici, mě zaujalo, že vozu dle svítícího „hladového oka“ zjevně dochází benzin. Není se čemu divit. Limuzína, kterou po většinu svého mandátu k plné spokojenosti užíval také první český prezident Václav Havel, není žádné nedochůdče.

Špičkový „eskový“ Mercedes řady W140 pohání šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 394 koní, který by jel mnohem víc než oněch 250 km/h, ale německé automobilky Audi, BMW a právě Mercedes mají mezi sebou nepsanou dohodu o elektronickém omezování rychlosti svých limuzín právě na 250 km/h. Dá se předpokládat, že při zmíněném tempu je tento hodně přes dvě tuny vážící stroj schopen odsávat z nádrže klidně čtyřicet litrů na sto kilometrů.

Špičkový Mercedes-Benz 600 SEL pohání šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 394 koní.

Nedělní sólokapr

Sociální sítě jsou samozřejmě přeplněné špičkovými samozvanými analytiky, kteří za pomoci ChatuGPT rozklíčovali, že patníky i svodidla na fotkách z Turkova instagramového účtu jsou zjevně české provenience – což mimochodem vnímavý člověk, který občas někam jede po dálnici, snadno pozná i bez AI. Volají po odebrání řidičského oprávnění a vzhledem k blížícímu se Velikonočnímu pondělí by nejspíš byli rádi i za zmrtvýchvstání trestu smrti. Nechápou ovšem, že tím vším povykem dělají skvělé PR Filipu Turkovi a potažmo Motoristům, tedy přesně to, co si umanutý „petrolhead“ sám přál.

Mimochodem, nevěřím, že by byl Turek takový idiot a nebyl si při zveřejňování příspěvku jist tím, že o „papíry“ – z důvodů neurčitosti snímků a dalších formálních detailů – prostě na základě fotek z „Instáče“ přijít nemůže.

Asi nejsmutnější na celé „kauze“ je ale to, že se do čela této smršti postavilo kdysi jedno z nejserióznějších médií v zemi. Touha šéfeditorů po „clickbaitech“ je ale už zjevně nepřemožitelná i tady. Čekal bych Super.cz, Blesk, Novinky.cz, ale toto... 

🔥🗞️ Přidejte si INFO.CZ do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Díky.

Eskový Mercedes byl v ČSSR výjimečným zjevem. Jeho tehdejší majitel s ním jezdí dodnes

Milovník aut a bravurní řidič: Ferdinand Vaněk alias Václav Havel jezdil „překulovat sudy“ v mercedesu

Na křídlech zlatého Mercedesu S 580 e L: Kouzelné auto pro oduševnělé mozky a milovníky krásna

sinfin.digital