Provozní zisk strojírenské Škoda Group loni vystřelil o 185 procent, firma hlásí rekordní nové zakázky

Strojírenská společnost Škoda Group patřící do portfolia PPF loni reportovala nečekaně silné výsledky. Její provozní zisk meziročně vyrostl o 185 procent na 1,5 miliardy korun, na čemž se podílel především růst nových zakázek. Ty se meziročně zvýšily o tři čtvrtiny na 43 miliard.

Nové zakázky, vyšší ziskovost a investice do nových technologií. Tak lze shrnout minulý rok strojírenské společnosti Škoda Group, jednoho z hlavních evropských výrobců (především) kolejových vozidel: tramvají, vlaků či souprav metra.

Firma patřící do portfolia skupiny PPF loni získala kontrakt na výrobu 15 bateriových vlaků pro České dráhy, dodávku elektrických vlakových jednotek do Bulharska, anebo navázala spolupráci se soukromým železničním dopravcem RegioJet. 

„Rok 2024 byl pro Škoda Group velmi důležitý,“ shrnuje loňský rok výkonný ředitel firmy Petr Novotný. „Podařilo se nám skrze investice do nových technologií a produktového portfolia nasmlouvat nejvyšší objem nových zakázek, který dosáhl hranice téměř 1,7 miliardy eur a provozní zisk EBITDA nám narostl o 185 % na 62 milionů eur. Naši inovační sílu potvrzují bateriové vlaky, chytré depo v Tampere, automatické řízení vlaků pro Lotyšsko nebo antikolizní systém pro tramvaje.“

Novotný doplňuje, že loňský rok byl úspěšný i z pohledu investic do moderních technologií, kam firma poslala přes 2,2 miliardy korun: „Tyto investice přinesly konkrétní výsledky – nové trhy, klíčové zakázky a posílení pozice v oblasti udržitelné mobility,“ doplňuje Novotný a dodává, že podílem na výrobě vysokorychlostních souprav ComfortJet pro České dráhy vstoupila do exkluzivního klubu evropských výrobců rychlovlaků.

Firma díky svým investicím do R&D zároveň jako první na světě dokázala uvést do pravidelného provozu technologicky vyspělé jednotky s akutrolejovým pohonem pro stejnosměrnou trakci 3kV (kombinace pohonu na elektřinu z troleje a baterie). Tyto soupravy se staly efektivním řešením v regionální a příměstské železniční dopravě a přilákaly na železnici nové cestující.

Finanční ředitel Škoda Group Jaroslav Zoch k loňským výsledkům dodává, že se především stabilizovala výkonnost a zvýšila ziskovost skupiny. „Po náročném období minulých let jsme se také zaměřili na zlepšení interních procesů, racionalizaci nákladové struktury a investice směřovaly primárně do posílení a zefektivnění našich výrobních a dodavatelských kapacit. Navýšili jsme kapacitu výroby, kde jsme překonali 5,2 milionu výrobních hodin a jsme tak dobře připraveni na plnění zakázek, které máme nasmlouvány v objemu 3,4 miliardy eur,“ míní Zoch.

Pozitivní vývoj podle Zocha pokračuje i v roce 2025. První čtvrtletí potvrzuje stabilní růst klíčových ukazatelů a posilování pozice Škoda Group na mezinárodních trzích moderní a udržitelné mobility. Firma zároveň vyvíjí nové produkty v oblastech servisních služeb, řízení dopravy a vozidel.

🔥🗞️ Přidejte si INFO.CZ do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Díky.

„Letadlo je jako moje žena. Nikdy ho nikomu nepůjčím,“ říká akrobatický pilot Petr Kopfstein

Zpráva o stavu evropského autoprůmyslu: Číňané jsou tu, my si teď budeme muset vybrat stranu

Osmiválcová Tatra 603 je nejlepší český veterán. Za svoji papalášskou pověst nemůže

sinfin.digital