Notino v rámci Black Friday opět překonalo rekord: téměř 200 tisíc objednávek za den a celkem přes půl milionu prodaných produktů

Prezentace klienta

Notino, jeden z největších prodejců parfémů a kosmetiky v Evropě, zaznamenal v rámci letošního Black Friday přibližně 30% nárůst počtu objednávek oproti minulému roku. Během jediného dne lidé na Notinu vytvořili přes 182 tisíc objednávek. Celkový počet prodaného zboží přesáhl cifru 570 tisíc. Mezi nejprodávanější kategorie již tradičně patřily parfémy, vlasová kosmetika či líčení, výrazně vzrostla také popularita bytových vůní a svíček.

Notino svůj Black Friday spustilo již 15. listopadu slevou 15 % na veškerou kosmetiku. V týdnu od 22. listopadu pak mohli zákazníci nakupovat až ve 40% slevách na oblíbené značky, a to do neděle 28. listopadu.

„Předvánoční sezóna, kam mimo jiné spadá i Black Friday, je pro Notino každoročně tím nejsilnějším obdobím. Každý den balíme přes 100 tisíc zakázek a v pátek tento počet ještě razantně stoupl. Opět jsme zaznamenali extrémní zájem o nákup na internetu, kdy si více než tři čtvrtě všech zákazníků zvolilo doručení kurýrem na adresu. Uvědomujeme si tedy velkou odpovědnost dodat našim zákazníkům jejich balíčky včas, spolehlivě a hlavně bezpečně,“ komentoval Radek Ondrášík, marketingový ředitel Notina.

Nejvíce letos lidé nakupovali mezi 21. a 22. hodinou večer, kdy na každou sekundu připadalo přes 11 prodaných produktů a v tomto časovém úseku se objednalo téměř 7 % balíčků z celého dne. V rámci jednoho dne si zákazníci každou vteřinu koupili více než šest produktů. Průměrná hodnota objednávky se pohybovala okolo 1 500 korun.

„Počty objednávek se na Notinu každoročně zvyšují, zvláště během Black Friday, který řada lidí využívá k výhodným nákupům na Vánoce. Proto se na tuto dobu vždy připravujeme v dostatečném předstihu. Skladové zásoby jsme letos objednávali již během jara a léta. Hodnota našeho skladu se nyní pohybuje kolem 6 miliard korun a náš sortiment jsme zvýšili na více než 80 tisíc unikátních produktů. Zboží tedy bylo a je dostatek,“ doplnil Ondrášík.

Notino v současnosti působí ve 28 zemích Evropy, nově letos přibylo Estonsko, Litva, LotyšskoIrsko. Nejvíce zákazníci během Black Friday nakupovali v Polsku, které se na celkovém objemu zakázek podílelo z téměř 20 %. Následovala Česká republika s přibližně 14% podílem a za ní pak Německo (9,72 %), Itálie (7,52 %) a Slovensko (5,45 %).

„V posledních době roste popularita bytových vůní, hlavně svíček, což si mimo jiné vysvětlujeme i tím, že lidé tráví více času v domácím prostředí. Absolutním vánočním hitem jsou pak samozřejmě vůně a dárkové kazety. Tradičně jsme ale zaznamenali také velký růst v segmentu parfémů a vlasové kosmetiky,“ popisuje Ondrášík a uzavírá: „Celkově se závěrem roku očekáváme opět rekordní výsledky. Pokud jsme vloni zaznamenali 43% meziroční růst, pak letošní výsledek vypadá velmi podobně.“

O společnosti

Notino je největší internetový obchod s parfémy a kosmetikou v Evropě. Jeho cesta začala v České republice už v roce 2004. Firma se rychle začala měnit v jednoho z nejsilnějších hráčů na poli krásy a e-commerce. K dnešnímu dni Notino působí na 28 evropských trzích, kde mimo jiné provozuje 26 prodejen. Je autorizovaným partnerem největších světových beauty značek jako je DIOR, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé, Estée Lauder a mnoho dalších. Ve svém portfoliu má 82 tisíc produktů od více než 1 400 značek.

Roční obrat Notina dosáhl v roce 2020 14,5 miliard korun. Notino ročně prodá přes 55 milionů produktů a odbaví 12 milionů objednávek. Během vánoční sezóny odesílá až 140 000 balíků v jediný den.

Cílem společnosti je dělat krásu dostupnější. Toho dosahuje nejen díky bezkonkurenčně nejširšímu výběru, ale také skvělým cenám a jedinečným službám. Společnost vyniká excelentním zákaznickým servisem, rychlým a spolehlivým doručením balíčků, bezpečnými a moderními platebními metodami i přehledným webem orientovaným na zákazníka. Právě tyto služby oceňuje více než 16 milionů zákazníků po celé Evropě.


sinfin.digital