Ekonomika Francie po raketovém restartu brzdí. Jak zaujmout galského kohouta?

Jakub Procházka, ExportMag.cz

Krizová léta zásadně poznamenala i druhou největší evropskou ekonomiku. Po loňském „velkolepém oživení“ přichází útlum. České firmy mají šance nejen v automobilovém průmyslu, energetice či ICT. Nové možnosti jim nabízí i stále zelenější politika Francie.

„Na jednoduchý a promyšlený design, který je zároveň en vogue a chic, si Francouzi potrpí,“ ukazuje nám podnikatel Michal Kuneš, žijící ve Francii, přístřešky Aureo na letišti Charlese de Gaulla.

Pokud se vydáte z letiště CDG do centra Paříže autobusem, nemůžete mobiliář od české firmy mmcité (instalovaný u ikonického terminálu 1) přehlédnout. Přístřešky doplňují speciálně navržené zvýšené sedačky, sloupky, zábradlí a designové odpadkové koše.

Městským mobiliářem přitom vybavila progresivní firma z Bílovic nejen vzdušný přístav v Roissy, ale také letiště Orly a moderní pařížskou čtvrť La Defense.

„Naší výhodou je, že umíme zákazníkovi nabídnout komplexní řešení od A do Z – od designu, poradenství, přes výrobu a montáž až po servis. Kvalitní design je podmínkou, ale i samozřejmostí,“ popisuje ředitel exportu mmcité Karol Giszczak.

mmcité je přitom jen jedním z řady tuzemských podniků, které se ve stále větší míře prosazují na francouzském trhu a nabízejí náročnému zákazníkovi kvalitu, jíž dokáže ocenit.

Největší a jedna z nejlidnatějších zemí Evropy je dnes pro Česko čtvrtým největším obchodním partnerem. A vzájemná obchodní výměna neustále roste.

  • Jak zemi galského kohouta promění ambiciózní plán France 2030?
  • Jak a s čím uspějí Češi na náročném francouzském trhu?
  • Proč čeští designéři vycházejí vstříc Art de Vivre?
sinfin.digital