Mediální podnikatel Richard Fuxa chce ovládnout skupinu BigBoard, která se zabývá především outdoorovou (OOH) reklamou. Předseda představenstva a nyní menšinový akcionář (20 procent) skupiny oznámil, podal nabídku na odkup 60 procent akcií za více než miliardu korun od majoritního vlastníka, společnosti JOJ Media House. Zbývajících 20 procent BigBoardu vlastní skupina Touzimsky Media Jana Veverky.
„Věřím v budoucnost venkovní reklamy. Moderní formy digitální reklamy v kombinaci s vlastními online platformami a programatického prodeje reklamy mohou dále posouvat BigBoard do nové dimenze obsahové komunikace a cílit tak na nové zákazníky,“ uvedl Richard Fuxa.
„Proto jsem se rozhodl podat nabídku na odkup podílu JOJ Media House a věřím, že pro ně právě tato nabídka bude zajímavá. Firmu znám dokonale, takže transakce může proběhnout velmi rychle a bezproblémově,“ doplnil mediální podnikatel.
Z trojky na trhu dominantním hráčem
Fuxa se stal předsedou představenstva BigBoardu v roce 2012. Ve chvíli, kdy byla společnost trojkou na trhu s podílem na trhu cca 15 %. Od té doby Fuxa dokázal pro holding BigBoard vytvořit kontinuální růst k dnešnímu obratu okolo 2 miliard korun a tržnímu podílu přes 73 %.
Skupina vyrostla zejména díky zvládnutým akvizicím velkých konkurenčních společností News Outdoor a Outdoor akzent, ale i díky tomu, že Richard Fuxa věřil postupnému růstu v segmentu reklamy v transportu a na městském mobiliáři.
Právě Fuxova strategie orientace na nové segmenty venkovní reklamy podle světových trendů přinesla BigBoardu dominanci na trhu venkovní reklamy v ČR.
Klíčová expanze do dopravy
BigBoard tak nejprve dokoupil majoritní podíl státu ve společnosti Railreklam, aby tak rozvíjet moderní reklamní zařízení evropského standardu na železnicích. Následně pak BigBoard pod vedením Fuxy expandoval do reklamy v pražské hromadné dopravě vítězstvím ve výběrovém řízení na reklamu v metru, na tramvajích a autobusech.
Kromě outdoorové reklamy se skupina BigBoard zaměřuje i na mediální byznys, provozuje televizi Praha TV, zpravodajský web PrahaIN, mediální web Mediář či lifestylový magazín Flowee.