Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zastavil správní řízení, které vedl na základě podnětu společnosti EURONOVA Group. Ta zpochybňovala prosincové rozhodnutí ÚOHS, kterým bylo povoleno spojení firem BB Global a BigBoard Praha. Úřad současně zrušil i předběžné opatření, které BB Global dočasně bránilo ve výkonu akcionářských práv v BigBoardu. Transakce se týká 60procentního podílu, který BB Global v BigBoardu získala.
„Úřad ve správním řízení prověřoval, zda bylo spojení soutěžitelů povoleno na základě pravdivých a úplných podkladů. V průběhu řízení však nebyly zjištěny žádné nové skutečnosti, které by povolení transakce odůvodněně zpochybnily,“ uvedl mluvčí ÚOHS Martin Švanda.
EURONOVA ve své námitce mimo jiné tvrdila, že Úřad při schvalování spojení neprovedl dostatečné posouzení všech podnikatelských aktivit skupiny BB Global, zejména v mediální oblasti.
Podle EURONOVY je BB Global nepřímo propojena s vydavatelstvím CNC (sesterská společnost vydavatele Info.cz, pozn. red.) a transakce tak podle ní mohla vést ke vzniku významné mediální a reklamní koncentrace, která by narušila hospodářskou soutěž.
Námitka dále poukazovala na to, že Dopravní podnik hlavního města Prahy, který je smluvním partnerem BigBoardu při provozu reklamních ploch v MHD, odmítl ke změně vlastnické struktury udělit souhlas, což by mohlo mít vliv na fungování celé společnosti.
Na základě těchto skutečností ÚOHS v březnu 2025 zahájil přezkumné řízení a zároveň vydal předběžné opatření, které BB Global dočasně omezilo ve výkonu akcionářských práv v BigBoardu. Úřad zkoumal, zda společnost BB Global při oznamování spojení nesdělila nepravdivé či neúplné informace, případně zda úřad nebyl uveden v omyl. ÚOHS ale dospěl k závěru, že žádné nové informace, které by původní rozhodnutí zpochybnily, nezjistil, a řízení proto zastavil.
Původní rozhodnutí ÚOHS z prosince 2024 tak zůstává v platnosti. BB Global může nyní naplno převzít kontrolu nad BigBoardem, největším provozovatelem venkovní reklamy v Česku.
Z rozhodnutí ÚOHS nyní vyplývá, že společnosti již nic nebrání v integraci BigBoardu do širší mediálně-reklamní skupiny. EURONOVA, která dlouhodobě vystupuje jako konkurent BigBoardu a v minulosti se s ním soudila kvůli podmínkám přístupu na reklamní trh v Praze, se svou námitkou neuspěla.