GLOSA MICHALA BORSKÉHO I Jestli by snad Motoristé sobě mohli na některém z ministerstev disponovat jakous takous kompetencí, byl by tímto úřadem z logiky věci resort dopravy. Nepamatuji si ale, že by v rámci povolebního vyjednávání padla jediná vážná zmínka o tom, že by Chladovi koně měli o řešení témat, která jsou jim teoreticky nejbližší, skutečný zájem. Místo toho se exoti Macinka s Turkem snaží stůj co stůj prohandlovat na „zahraničí“ a na „životní prostředí“. Výsměch.
Ach, ti naši milí Motoristé sobě – hnutí, které hlásá volné jízdy po dálnicích života, ale ve skutečnosti se chovají jako řidiči, kteří kromě vysokooktanového benzinu tankují hlavně faleš, chladnokrevnou ironii a podnikatelský kalkul. Do nedůstojné třenice o vládní posty jim zatím chvályhodně „háže vidle“ prezident Petr Pavel, řeč je přitom ale stále jen o dvou stejných resortech.
Práce na dopravě? Nevděčné...
Proč se ale tihle samozvaní strážci toho správného chlapáckého světa nevrhnou na ministerstvo dopravy, které by jim teoreticky mělo sedět líp než anatomicky tvarovaná závodní sedačka od firmy Recaro? Inu, musí se tam dost makat a to na úkolech, které jsou pod permanentním drobnohledem veřejnosti.
Proč místo toho lační po ministerstvu životního prostředí (MŽP) a zahraničí (MZv), jako by to bylo vyhrazené parkovací místo pro invalidy před strip barem v centru Prahy? Odpověď je prostá: protože skutečným motorem Motoristů není ani tak láska k autům, jako touha po deregulaci, která by uvolnila ruce jejich sponzorům a investorům – samozřejmě pod rouškou „boje proti zelenému extremismu“.
Pojďme si to rozložit jako havarovaný vůz, který by nedal dohromady ani kolega Martin Vaculík ze Světa motorů. Motoristé sobě, v čele s Petrem Macinkou, otevřeně přiznávají, že MŽP je pro ně prioritou, protože „nic nebuduje, jen reguluje“.
Přeloženo do lidské řeči: chtějí oslabit Green Deal, emisní povolenky a ochranu přírody, které podle nich brzdí ekonomiku – čti: zisky podnikatelů, kteří je financují. To při určitém hojně sdíleném světonázoru nemusí být nic proti ničemu, ovšem ne v případě, když se toto handlování zvrhne v čistý klientelismus a „řízení státu jako firmy“ dle osvědčené receptury A. B.
Ano, borci s velkými kárami například dostali například milionový dar od odpůrce chráněné krajinné oblasti (CHKO) Soutok, podnikatele Františka Fabičovice, který vidí v zelených regulacích překážku pro své tamní developerské plány propojené s duchovním politickým otcem Filipa Turka Richardem Chladem.
Odejmutí ochrany rozličným citlivým územím umožní například stavět bez větších omezení atd. Prostě program, který by zlikvidoval ekologické sliby hlavní vládní strany budoucí koalice, Babišova hnutí ANO.
Zahraničí? To je bonus: Reprezentativní ministerstvo bez jakékoliv faktické odpovědnosti by Motoristům umožnilo citelněji ovlivnit agendy probírané na půdě EU, které regulace týkající se dopravy, průmyslu a životního prostředí přímo ovlivňují a prostřednictvím velkého (Turek) či malého (Macinka) kašpárka udělat ČR navenek tu správnou balkánskou reklamu.
A samozřejmě nezapomínejme ani na bizarní ministerstvo kultury obsazené dalším estébákem do vládního mariáše Klempířem a ještě zbytečnější ministerstvo sportu, prevence a zdraví, kam se vmezeřil „ex-ódéesák“ Boris Šťastný. Prostě všechno, co voliči Motoristů dozajista „fakt chtěli“.

Filip Turek nadhodnocuje sebe i svá auta. Jeho Aston Martin Lagonda je fascinující svou poruchovostí
Kam s nimi?
Taky cítíte ten paradox? Motoristé naprosto ignorují ministerstvo dopravy, které by jejich voličům mohlo přinést reálné výhody – lepší silnice, vyšší rychlost, víc alkoholu za volantem, méně poplatků za emise nebo menší podporu elektromobility, jiné zacházení s auto veterány atd.
Místo toho chtějí MŽP, aby ho zreformovali do podoby, kde životní prostředí slouží jako velkorysé garážové stání pro zájmy sponzorů. Ne, Motoristé nejsou kompetentní vést resort, který by pod nimi poškodil životní prostředí, kvalitu života i ekonomiku, ani zahraničí, kde by nám starostlivě šili z ostudy kabát.
Motoristé vůbec nejsou hnutím pro obyčejné řidiče, ze kterých si tak akorát udělali užitečné blbce (česká národní disciplína!), ale pro ty, kdo chtějí řídit přírodu a ekonomiku podle svých byznys plánů.
I kdyby se snad nakrásně stalo, že by doprava na macinkovce přece jen připadla, jeden Černý Petr stejně zbude a můžete si hodit korunou, jestli bude více škodit na zamini, nebo na životním prostředí. Snad aby se Babiš raději poohlédl po podpoře své vlády mezi stranami bývalé vládní koalice.
🔥🗞️ Přidejte si INFO.CZ do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Díky.











