Tržby Notina vystřelily o pětinu, kosmetický obr roste dvakrát rychleji než evropská e-commerce

Tržby online prodejce parfémů a kosmetiky Notino se loni zvýšily o 18 procent na 1,6 miliardy eur, ukazují aktuálně zveřejněné finanční výsledky společnosti. Česká firma, která se za dvacet let své existence vypracovala do evropských rozměrů, tak roste dvojnásobným tempem než evropská e-commerce. 

Prodejce online kosmetiky Notino sice patří mezi největší evropské on-line prodejce v oblasti kosmetiky a parfémů, stále se však chlubí nadmíru dynamickým růstem. To ukázaly finanční výsledky loňského finančního roku, kde tržby vystřelily o 18 procent, dvojnásobným tempem, než byl růst evropské e-commerce. 

„Prvních devět měsíců fiskálního roku bylo skvělých, ale sezóna byla náročnější. Po Vánocích jsme se soustředili na stabilizaci a přišlo uvědomění, že fokus je důležitější než rychlá expanze. Pořád rosteme několikanásobně nad trhem a víme, že chceme investovat do kvalitního, dlouhodobě udržitelného růstu,“ komentuje výsledky CEO Notina Zbyněk Kocián, který potvrzuje cíl dvojciferného růstu i pro letošní rok.

Notino aktuálně působí na 27 evropských trzích a obsluhuje více než 30 milionů zákazníků. Mezi největší trhy nadále patří Polsko, které se na obratu podílelo téměř z 16 procent, český trh tvořil 12 procent. Nejvyšší meziroční růst zaznamenalo Finsko a Irsko, kde Notino vyrostlo o 56 procent a 39 procent. 

K silným finančním výsledkům podle Kociána přispěla „moderní logistická infrastruktura“. Notino provozuje čtyři moderní distribuční centra, a to v České republice, Rumunsku, Itálii a Polsku. Ta umožňují rychlejší a spolehlivější doručování objednávek napříč Evropou.

„Jednou z hlavních výzev, kterým v oblasti logistiky čelíme, je automatizace našich distribučních center. Tato oblast je nesmírně komplexní, zejména s ohledem na obrovský objem zásilek, které denně odbavujeme,“ doplňuje Chief Logistics Officer Notina Tomáš Hofer. Notino proto buduje vlastní interní týmy odborníků a zároveň spolupracuje s předními partnery z oboru.

Díky tomu za uplynulý fiskální rok firma odeslala zákazníkům téměř 115 milionů produktů. Rekordním dnem v počtu odeslání objednávek se stal Black Friday 29. listopadu, kdy Notino odeslalo téměř 300 000 balíčků. Mezi nejprodávanější kategorie za uplynulý fiskální rok patřily vůně, ty tvořily téměř polovinu nákupů. Mezi další významné kategorie patří také skincare produkty, které tvořily 14 procent nebo vlasová kosmetika, ta meziročně vzrostla o téměř 20 procent.

Prodejna Notino

Významným pilířem strategie Notina je také omnichannel přístup, který kombinuje silné postavení v online prostředí s rostoucí sítí kamenných prodejen. V uplynulém roce Notino otevřelo nové pobočky v Česku, v Polsku, a v červenci 2025 i vůbec první obchod v chorvatském Záhřebu. Celkem nyní firma provozuje 27 prodejen v osmi evropských zemích.

„Naučili jsme se, jak být ziskoví i ve fyzickém světě. I proto, že naším cílem je poskytovat nejvyšší standard v nakupování. Proto modernizujeme celé portfolio prodejen. Otevíráme nové, již existující stěhujeme na nová místa nebo kompletně renovujeme stávající prostory,“ popisuje Chief Commercial Officer Bartosz Kliś. Notino díky této strategii chce být zákazníkům co nejblíže a poskytovat jim personalizovaný servis, ať už se rozhodnou pro nákup v aplikaci či na webu, nebo přímo na pobočce.

Finanční rok 2024 byl zároveň obdobím, kdy se firma rozhodla pro hlubší pohled dovnitř. Notino v posledních letech prudce expandovalo, etablovalo se na evropských trzích, zakládalo nové kamenné pobočky, zdokonalovalo aplikaci a služby ve virtuálním prostředí. Toto ohlédnutí za jednadvacetiletou zkušeností zahájilo proces transformace. Cílem je zjednodušení vnitřní struktury, zvýšení efektivity a soustředění se na udržitelný růst. 

„Transformovali jsme se proto, abychom do budoucna dokázali dělat méně věcí, ale s větší kvalitou. Po dvaceti letech jsme se poprvé ohlédli zpět a rozhodli se nastavit nové procesy tak, aby byly stabilní a dlouhodobě funkční, uzavírá pohled na výsledky Kocián.

🔥🗞️ Přidejte si INFO.CZ do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Díky.

Nároková ekonomika končí. „Superdávka pomůže omezit zneužívání systému,“ věří Jurečka

Investice do obrany: Mýty vs. fakta. „Každá koruna se může do ekonomiky vrátit až třikrát“

Evropa vs. Čína na čtyřech kolech: Proč je Škoda jedním z vítězů roku 2025

sinfin.digital