Po omlazovací kúře, kterou prodělal Enyaq loni, bylo jen otázkou času, kdy se první plně elektrický vůz z Mladé Boleslavi ukáže také v „ostré“ verzi. Stalo se tak u příležitosti zahájení hokejového mistrovství světa ve švédském Stockholmu, které společnost Škoda Auto už několik desítek let sponzoruje. Bylo se na co dívat na ledě i na pódiu.
Nezdá se to, ale první elektrická škodovka je na trhu už od roku 2021. Přestože se na poměry elektromobilů neprodává zle, bylo jasné, že bez vyhlazení vrásek by se mohla nebezpečně dostat z tempa. Aby se tak nestalo, připravil výrobce poměrně komplexní omlazovací kúru, jejímž smyslem bylo zarazit designové morální zastarávání a upgradovat útroby na úroveň nejnovějších trendů. Myslím, že se to celkem povedlo. A pro „rychlé“ provedení RS to platí dvojnásob.
Hezčí než dřív
Jaký obrázek se vám vybaví, když se řekne Škoda? No přece od pohledu nijak zajímavé vozidlo s obrovskou hranatou mříží před chladičem. Nelíbilo se mi to nikdy. Teď jsem rád, že neforemný a neměnný prvek, zavedený s první novodobou Octavií v roce 1996, konečně bere za své. Blokoval totiž jakoukoli invenci designerů vytvořit něco zajímavějšího než ordinérní firemní nebo rodinná auta.
Že to jde, když se chce, ukázal loni uvedený Elroq, menší sourozenec Enyaqu. Je tedy logické, že jeho svěží výraz s nízkou maskou teď přebírá i starší bratr. S designovým jazykem pojmenovaným Modern Solid tedy konečně mizí ten zpropadený tradiční škodovácký vzhled a přichází něco použitelného i do budoucna. Verze RS to ukazuje ještě výrazněji než běžný model.
Aerodynamický koeficient se snížil na hodnotu 0,245, což je v segmentu velmi konkurenceschopné číslo. Kromě toho byla nová verze vylepšena světlomety, které nyní nabízejí lepší viditelnost a modernější vzhled. Celkový design vozu je elegantní a dynamický, což podtrhuje jeho sportovní charakter.

Lehká vylepšení uvnitř
Interiér RS ročníku 2025 je navržen s důrazem na komfort a moderní technologie. Sedadla jsou čalouněna umělým mikrovláknem Suedia v kombinaci s černou umělou kůží. To je doplněno limetkově zeleným prošíváním. Palubní deska a dveře jsou obloženy panely, které imitují uhlíkové vlákno. Tříramenný volant je pak potažený perforovanou kůží.
Už základní výbava je poměrně bohatá – zahrnuje třeba chytré světlomety Matrix-LED, třízónovou klimatizaci nebo sportovní podvozek. Ten přináší sníženou přední (o 15 mm) i zadní nápravu (o 10 mm). Za příplatek budou k dispozici nastavitelné tlumiče DCC, u kterých bude na výběr hned z patnácti variant tuhosti. Jízdu bude možné okořenit uměle produkovaným zvukem, který bude vyluzován ve dvou verzích - Sport a Futuristic.
Enyaq je přirozeně vybaven širokou škálou asistenčních systémů, které zvyšují bezpečnost a komfort jízdy. Mezi standardní výbavu patří adaptivní tempomat, asistent pro udržení v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek a automatické nouzové brzdění. Dále je k dispozici asistent pro jízdu v kolonách a parkovací asistent.

Divoké koně
Nový Enyaq RS je vybaven dvěma elektromotory, které společně poskytují výkon až 250 kW (přibližně 340 koní). Díky tomu vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 5,5 sekundy, což je výrazné zlepšení oproti předchozímu modelu, který dosahoval stejného výkonu za 6,2 sekundy. Aktuálně jsou vozy Enyaq RS a Elroq RS nejlépe zrychlujícími modely značky. Maximální rychlost je ale omezena na 180 km/h.
Baterie disponuje kapacitou 84 kWh (využitelných 79 kWh), stejně jako už dříve, ale vylepšil se výkon dobíjení. Nyní je možné dosáhnout až na 185 kW, což by mělo v ideálním případě vozu zajistit doplnění energie z 10 na 80 procent za 26 minut.
Dojezd na jedno nabití je podle WLTP až 560 kilometrů v případě modelu Enyaq Coupé RS, standardnímu SUV vyšlo o 10 km méně. U kupé tak dostanete za 26 minut dojezd 392 km, což nám dává teoretickou rychlost nabíjení 905 km/h, jak se někdy u elektromobilů také udává.
Na křižovatce?
Polarizace zákazníků milujících a odmítajících elektromobily je stále aktuálním tématem. Je tak téměř jisté, že těch, kteří o Enyaq nezavadí ani v nejtemnějším snu, je stále o trochu víc než těch, kteří si řeknou: „Když už mám mít elektrickou škodovku, tak rozhodně v nejlepší verzi RS.“
Buď jak buď, Enyaq je solidní praktický elektromobil, který nedávným faceliftem získal konečně také na atraktivitě, což je u sportovního provedení ještě víc patrné. Ceny dosud známé nejsou. Počkáme si na ně ale už jen chvilku, stejně jako na to, jestli našim „hokejkám“ ve Stockholmu cinkne nějaký ten kov.
🔥🗞️ Přidejte si INFO.CZ do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Díky.





















