Notino během Black Friday dosáhlo rekordních výsledků. Na Černý pátek objednávky vzrostly o 40 procent

Největší prodejce parfémů a kosmetiky v Evropě Notino zaznamenal během letošního Black Friday na dva miliony objednávek. V průběhu dvou týdnů speciálních nabídek lidé v obchodech Notino nakoupili denně průměrně 460 tisíc produktů, na Černý pátek dokonce 862 tisíc produktů. Mezi nejprodávanější kategorie tradičně patřily parfémy, které tvořily 23 procent prodaných produktů, na druhém místě se trochu překvapivě objevily produkty z kategorie make-up (19 %) a o třetí místo s 15procentním podílem se podělily produkty péče o vlasy a pleťová péče.

Notino svůj prodejní svátek Black Friday spustilo letos již 13. listopadu a od té doby měli zákazníci možnost využívat speciálních nabídek a slev od 15 procent. Nabídkový vrchol se slevami až 40 procent pak začal od 20. listopadu a trval další týden. 

„Vánoční sezóna je pro Notino každoročně nejsilnějším obdobím a nákupy dárků startují většinou právě na Black Friday. Letos jsme každý den odbavili průměrně 144 tisíc zakázek, v pátek 24. listopadu jsme se pak dostali téměř na dvojnásobek, tedy na 270 000. Jde o 40procentní nárůst oproti roku 2022,” komentoval výsledky marketingový ředitel Radek Ondrášík.

Lidé letos nejvíce nakupovali mezi 21. a 22. hodinou večer, kdy na každou sekundu připadalo přes 18,5 prodaných produktů a v tomto časovém úseku se objednalo více než 7 procent balíčků z celého dne. V rámci jednoho dne si zákazníci každou vteřinu koupili průměrně téměř šest produktů, průměrná hodnota objednávky se pohybovala okolo 1 300 korun, uvedlo Notino. 

Obchodníkům končí zlaté časy, vrací se tvrdý boj o zákazníka. Black Friday letos dorazil dříve

Hitem letošních Vánoc se stalo červené dárkové balení, které bylo nejčastěji objednávaným produktem. Zákazníci tak využili možnosti nechat si vybrané produkty luxusně zabalit přímo od Notina. Velké oblibě se těšily také Discovery boxy, kdy si zákazníci mohli sestavit svůj vlastní výběr produktů. Za zlomek ceny tak mohou vyzkoušet kosmetiku a parfémy, které je lákají a netroufají si objednat plné balení.

„Počty objednávek se na Notinu každoročně zvyšují, zvláště během Black Friday, který řada lidí využívá k výhodným nákupům na Vánoce. Proto se na tuto dobu vždy pečlivě připravujeme v dostatečném předstihu. V letošním roce jsme chtěli přípravu na Vánoce našim zákazníkům co nejvíce zpříjemnit. Díky naší aplikaci a dalším vychytávkám, které nákup usnadňují, si mohou u nakupování odpočinout a užít si je v klidu a pohodě,“ doplňuje Ondrášík.

Notino je největším internetovým obchodem s parfémy a kosmetikou v Evropě. Jeho cesta začala v České republice už v roce 2004. Firma se rychle začala měnit v jednoho z nejsilnějších hráčů na poli krásy a e-commerce. K dnešnímu dni Notino působí na 28 evropských trzích, kde provozuje 26 prodejen. Je autorizovaným partnerem největších světových beauty značek jako DIOR, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé, Estée Lauder a mnoho dalších.

sinfin.digital