Tomáš Čupr nabízí své technologické know-how, z Rohlik Group vyčleňuje AI spin-off Veloq

Po deseti letech vývoje a nasazení v pěti evropských zemích uvádí Rohlik Group na trh samostatnou technologickou společnost pro obsluhu online prodeje potravin. Ze skupiny Tomáše Čupra se vyčleňuje spin-off Veloq, platforma kombinující vlastní software, automatizaci i umělou inteligenci pro větší efektivitu prodeje.

Online retailer Rohlik Group představuje technologický spin-off Veloq, platformu založenou na umělé inteligenci, která dokáže řídit celý řetězec doručování potravin od příjmu objednávky až po finální fázi doručení. Veloq vznikl jako samostatná společnost po desetiletém vývoji a provozním ladění v pěti evropských zemích. Tuto technologii, díky které Rohlik vyrostl v jeden z největších evropských online obchodů s potravinami, nyní skupina nabízí i dalším retailerům. 

„Veloq představuje zhmotnění desetileté práce. Je to důležitý krok, kterým se z Rohlíku stává technologický lídr a partner pro další retailery. Platforma je ověřená v ostrém provozu a připravená na globální expanzi,“ říká Tomáš Čupr, zakladatel Rohlik Group.

Rohlík si jde pro zákazníky v regionech. Otevírá obří sklad v Ostravě, nově rozvozem zasáhne 75 procent obyvatel Česka

Veloq je unikátní tím, že umožňuje obchodníkům efektivně řídit celý proces doručení nákupu ještě ten samý den, a to s důrazem na čerstvost, přesnost a minimalizaci plýtvání. To se dosud žádnému jinému hráči v Evropě nepodařilo v takové kvalitě. Potravinový odpad se díky platformě drží pod 0,5 % z tržeb, 94 % objednávek je doručeno včas a bez chyb a zákaznická spokojenost podle ukazatele NPS (Net Promoter Score, měřítko loajality zákazníků) přesahuje hodnotu 90.

Trh s online potravinami v Evropě vyroste z 60 miliard eur (2024) na očekávaných 400 miliard eur do roku 2033 a okamžité doručení je klíčovým trendem. Zároveň jsou však současné způsoby například vychystávání zboží z regálů kamenných prodejen neefektivní, nákladné a vedou ke zmatkům, chybám a interní konkurenci o zboží. Veloq tuto výzvu řeší tím, že sjednocuje celý provoz do jedné modulární platformy navržené přímo pro potřeby potravinářského maloobchodu.

„Tradiční systémy jsou jako skládačka, která do sebe nezapadá. Veloq je kompletní operační systém pro online grocery, který se sám učí a přizpůsobuje. To je ten zásadní rozdíl,“ vysvětluje Richard McKenzie, CEO Veloqu a bývalý obchodní ředitel společnosti Ocado.

Veloq není jen nástroj, ale kompletní řešení pro provoz a růst. Obchodníkům přináší dlouhodobé partnerství, které zahrnuje návrh skladů pro online objednávky, jejich zavedení, školení personálu i neustálou optimalizaci provozu. Umělá inteligence v reálném čase řídí plánování zásob, trasování kurýrů, řízení směn ve skladech a zákaznickou personalizaci. Celý systém se učí z dat a pomáhá rozhodovat o tom, co naskladnit, kdy doručit a jak alokovat zdroje.

„Veloq je odpovědí na to, co zákazníci dnes chtějí, a to je pohodlí bez kompromisů v čerstvosti a výběru. Díky hluboké integraci a vysoké úrovni automatizace umožňujeme obchodům růst, šetřit náklady i snižovat ekologickou stopu,“ uzavírá McKenzie.

Čupr: Během příštích deseti let budeme sledovat krachy obřích firem, které zaspaly v AI

Zkostnatělá země plná byrokracie. Zpráva z Bruselu ukazuje, proč zaostáváme za zbytkem Evropy

Přichází weaponizace byznysu. Čeští byznysmeni o důsledcích Trumpových cel a jak přežít v nové éře

sinfin.digital