Pražský projekt výstavby nové trasy metra D čelí dalším komplikacím. Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) nedávno vyzval účastníky výběrového řízení k prodloužení platnosti jejich nabídek, což by umožnilo další přezkoumání okolností a předešlo zrušení celého tendru. Sdružení firem Porr – Eurovia – Marti, které bylo již dříve ze zadávacího řízení vyloučeno kvůli nesplnění požadavků, však žádost odmítlo.
Tendr na stavbu nové linky metra D je vše jen ne jednoduchý. První úsek linky byl sice zahájen před třemi lety, další etapa směrem k Depu Písnice ale získala dodavatele až v roce 2023.
Tendr vyhrálo sdružení firem vedené společností Subterra, ovšem tento výsledek okamžitě napadlo konkurenční konsorcium Porr – Eurovia – Marti, což vedlo ke zrušení výběru a obnovení tendru. Loni nicméně DPP opět rozhodl ve prospěch Subterry.
Nyní Subterra čelí podezření z nedoložení dostatečných manažerských a stavebních referencí, proto DPP požádalo účastníky řízení o prodloužení platnosti nabídek, aby mohl případ přezkoumat a tendr zbytečně nerušit. Konsorcium Porr, Eurovia a Marti, které již bylo ze zadávacího řízení vyloučeno, však žádost odmítlo a kontinuitu projektu tím opět ohrozilo.
Nejde o první takový krok ze strany Eurovie. Už v roce 2021 skupina zpochybnila podmínky soutěže na první úsek metra, s podnětem však neuspěla ani u antimonopolního úřadu, ani u soudu. Nakonec loni Nejvyšší správní soud definitivně potvrdil správnost tendru.
Druhá fáze výstavby metra D původně měla začít v dubnu 2025 a skončit v roce 2029, kvůli dalším právním obstrukcím se však start oddálil a aktuálně se očekává dokončení až v roce 2031. Zpoždění bude mít vliv na cenu prováděných prací, podle expertních odhadů se náklady zvýší přibližně o 1,5 miliardy korun.
🔥🗞️ Přidejte si INFO.CZ do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Díky.